شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
دوشنبه, ۰۴ دی ۱۴۰۲ ۲۱:۳۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان این‌که فارس مهم‌ترین مقصد سفرهای تاریخی و فرهنگی کشور است، گفت: اجداد ما میراث گران‌بهایی را برای ما به یادگار گذاشته‌اند و محور ساسانی و مجموعه شهر بیشاپور و تنگ چوگان کازرون که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است باید دربسته‌های سفر فرهنگی کشور قرار گیرد.

به گزارش پیام خبر، محمد ثابت اقلیدی که در دومین روز شروع به کار خود در این اداره کل به همراه محمد فرخ زاده معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس به شهرستان کازرون سفر کرد در نشست با فرماندار، شهردار، دهیاران و فعالان گردشگری شهرستان در اقامتگاه بوم گردی مقدم، گفت: قرار دادن محور ساسانی دربسته‌های سفر فرهنگی کشور از اهداف راهبردی این اداره کل خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان این‌که فارس مهم‌ترین مقصد سفرهای تاریخی و فرهنگی کشور است، گفت: اجداد ما میراث گران‌بهایی را برای ما به یادگار گذاشته‌اند و محور ساسانی و مجموعه شهر بیشاپور و تنگ چوگان کازرون که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است باید دربسته‌های سفر فرهنگی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که گردشگری با جاذبه و زیبایی آمیخته است و گردشگر برای دیدن زیبایی‌ها سفر می‌کند، ‌ادامه داد: نرگس زارهای کازرون در کنار باغات مرکبات و آثار عظیم تمدنی و تاریخی و خانه‌های روستایی گلی و خشتی، ظرفیت بالایی برای پذیرش و میزبانی گردشگران داخلی و خارجی دارد.

ثابت اقلیدی بر لزوم حفظ معماری سنتی روستاها تاکید کرد و گفت: خانه‌های خشتی و گلی روستاهای شما یک گنج است وباید در حفظ این معماری بکوشیم.

وی افزود: در مقوله گردشگری داشتن جاذبه مهم است ولی عامل تحریک جاذبه نیز اهمیت ویژه ای دارد و برای این که افراد را مشتاق به دیدن جاذبه کنیم باید از ظرفیت های مختلف رسانه ای برای معرفی جاذبه استفاده شود و با تولید محتوا واستفاده از فضاهای مجازی برای تبلیغات بهره برد.

ثابت اقلیدی با تاکید بر حضور پررنگ شهرستان در 2 رویداد بزرگ سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وچهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی پارس در شیراز که از ۱۳ دی ماه آغاز می شود و همچنین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران گفت: این رویداد ها فرصت مهمی برای معرفی برندهای استان هستند که شهرستان کازرون به عنوان یک برند باید حضور موثری در این 2 رویداد داشته باشد.

کازرون منطقه قشلاقی شیراز در پاییز و زمستان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سپیدان فارس به دلیل آب وهوای متبوع خود در در ۶ ماهه نخست سال مقصد مهمی برای گردشگران است و این ظرفیت در شهرستان کازرون نیز وجود دارد که به دلیل آب وهوای متبوع خود در زمستان وپاییز به عنوان منطقه قشلاقی شیراز در ۶ ماهه دوم سال مقصد گردشگران بی شمار قرارگیرد.

کازرون پایلوت آموزش گردشگری در شهرستان های فارس می شود

محمد ثابت اقلیدی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت آموزش میزبانی در اقامتگاه های شهرستان کازرون اشاره کرد و افزود: شهرستان کازرون به دلیل قرارگرفتن در مسیر گردشگران نوروزی که به استان بوشهر و جنوب کشور سفر می کنند ظرفیت پذیرش واقامت مسافران را دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که با میزبانی مناسب و افزایش مدت اقامت در اقامتگاه های شهرستان به اقتصاد گردشگری شهرستان کمک شود و در این راستا آمادگی داریم آموزش میزبانی را با اعزام کارشناسان استانی و ملی در کازرون آغاز کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این سفر یک روزه در جلسه رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شرکت کرد و از نمایشگاه توانمندی های صنعتی واحدهای تولیدی و کارخانجات و نمایشگاه تمثال شهدای شهرستان کازرون هم بازدید کرد.

 

کد خبر 222972

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید