شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۶ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۵۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیران عامل شرکت مخابرات ایران و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مدیران عامل شرکت مخابرات ایران و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مهندس مجید سلطانی، در این مراسم گفت: نهضت جهادی توسعه اقتصاد دیجیتال را در شرکت مخابرات ایران بعد از پروژه نجما شروع کردیم و ‌به موازات توسعه فیبر نوری در ‌کشور برای امسال، اولین اقدام تشکیل دبیرخانه دایمی انقلاب صنعتی چهارم در مخابرات و استان البرز بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه حاصل این رویدادها منجر به بستن تفاهم‌نامه با مکو شد، افزود: مکو در حوزه اینترنت اشیا فعالیت کرده و چون در مخابرات، زیرساخت گسترده و ‌قوی در بخش ثابت و ‌سیار داریم و به ویژه حوزه‌های صنعتی و کسب و کارهای بومی تحت پوشش زبرساخت‌ها و باند پهن ارتباطات سیار مخابرات قرار دارد.

سلطانی گفت: باتوجه به تجربه شرکت مپنا، ما همکاری نزدیکی با آنها را پیشنهاد دادیم تا براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته، زمینه کسب و‌کار را برای مجموعه مکو و مخابرات توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: طبق برنامه هفتم، سهم صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ناخالص داخلی باید از ۶ و هفت دهم درصد به ۱۵ درصد برسد و شرکت‌های فعال در این صنعت باید کار زیادی بکنند تا به این عدد برسند.

محمد حسین رفان، مدیرعامل مکو در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: موضوع این تفاهم‌نامه، دیجیتال‌سازی است. پلتفرمی بر بستر IoT فراهم شده که قابلیت سرویس دادن بسیاری از صنایع نو و پزشکی و هوشمندسازی را دارد و‌ امروز در تفاهم با شرکت مخابرات ایران، همکاری برای بسترسازی و استفاده از این پلتفرم خواهیم داشت. / مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 223092

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید