شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۹ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز بزرگداشت همسران و مادران شهدا، طی آیینی در سالن ولایت حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ علیه‌السلام، از جمعی از مادران و همسران معزز شهدای شهرستان شیراز قدردانی شد.

به گزارش پیام خبر، سید عبدالصمد موسوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه در این آیین ضمن تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی گفت: شهادت این سردار بزرگ، بار دیگر به ما نشان داد راه شهادت همچنان باز است و تربیت شما مادران عزیز همچون گذشته، مؤثر است و در مدرسه تربیت نسل تمدن‌ساز همچنان گشوده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در ادامه گفت: در جمع حاضر، ام‌البنین‌هایی هستند که با افتخار لباس رزم بر قامت همسر و فرزندان پوشاندند و امروز با افتخار، فرهنگ شهید، شهادت و ایثار را ترویج می‌ کنند. این منصب عظیم برای شما جای تبریک دارد و به حالتان غبطه می‌خوریم.

موسوی برگزاری جلسه تکریم از مادران و همسران شهدا را کار مشترک آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز و بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزانی که امروز در اینجا قرآن خواندند، سرود خواندند و برنامه‌های فرهنگی اجرا کردند، آمدند تا از شما قدردانی کنند بگویند ما هم فرزندان شما و ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

موسوی در ادامه با اشاره به یکی از کارکردهای آموزش و پرورش که انتقال فرهنگ استقامت، شهادت و ایثار به خانواده‌ها و نسل آینده است، گفت: در این راستا تلاش کرده و تلاش می‌کنیم و در اتفاقات نه‌چندان دور مشاهده کرده‌اید، همچنان دانش‌آموز شهید تربیت می‌کنیم که دو تن از این عزیزان در حرم مطهر آرمیده‌اند، همکار فرهنگی تربیت می‌کنیم که مدافع وطن، مدافع امنیت، مدافع سلامت و مدافع حرم می‌شوند. این‌ها فرزندان شما هستند که به تاسی از تربیت شما پا در این مسیر می‌گذارند؛ تربیتی که یک نسل منتخب را به وجود آورده‌است چون شهید از سوی پروردگارش انتخاب و لایق معامله با خدا شده است و این مرهون تربیت شماست؛ معلم این مدرسه شما بوده‌اید.

او از مادران و همسران شهدا دعوت کرد در بین دانش‌آموزان حاضر شوند و از سجایای اخلاقی شهید برای دانش‌آموزان بگویند. موسوی گفت: بیش از چهل مدرسه ناحیه سه شیراز در دو هفته‌ی گذشته میزبان شهید گمنام بود. همه دانش‌آموزان آمدند و مانند خواهران شهید گریستند و شهید را تکریم کردند. آموزش و پرورش برای تربیت یک نسل تمدن‌ساز، در ذیل حیات طیبه، گام‌های بزرگی برمی‌دارد و حضور شما به عنوان الگوهای عینی و عملی در رسیدن به این هدف لازم و ارزشمند است.

این برنامه به همت آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز و با همراهی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 

کد خبر 223241

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید