یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۳۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌های متولی به دنبال کاهش دوره مازوت‌سوزی نیروگاه شازند هستند.

به گزارش پیام خبر از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست معاون پارلمانی رییس جمهور با اساتید و دانشجویان در دانشگاه اراک، افزود: برای اولین بار بیانیه داده شده که مازوت سوزی نیروگاه شازند یک ماه دیرتر آغاز شود و اکنون یک چهارم نیروگاه از مدار فعالیت خارج است و مازوت و گازی نمی‌سوزاند.

وی بیان کرد: این مهم درحالی است که نیروگاه مقاومت می‌کند؛ چون ناترازی در گاز، برق و هم در گازوئیل در سطح ملی وجود دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: دوگانه‌سوزی نیروگاه شازند سوخت مازوت و گاز است که در شرایط فعلی مازوت است و ناترازی چندگانه، کشور را دچار مشکل کرده و ریشه آن از بد مصرفی تا تعیین نامناسب موقعیت نیروگاه است.

مخلص‌الائمه، به مصرف سوخت مازوت در سایر استان‌ها اشاره کرد و افزود: اکثر استان‌ها شامل اصفهان و تبریز و کبودرآهنگ وارد مدار مازوت‌سوزی شده‌اند.

وی افزود: مردم حق دارند نگران وضعیت آلودگی هوا باشند و ما به عنوان مسئول باید پیگیر باشیم و واقعیت این است که شرایط کشور اختیار را از استان خارج کرده و امید است این دوره طولانی نباشد.

استاندار مرکزی گفت: در تمام نشست‌ها با رییس جمهور موضوع نیروگاه شازند مطرح شده و راه حل آن است که نیروگاه تعطیل شود و راه دیگر وجود ندارد.

مخلص‌الائمه افزود: مشکلات ناترازی یک شبه ایجاد نشده و باید برای این مهم، تمهیدات لازم اندیشیده شود، آنچه مردم را قانع می‌کند، استفاده نکردن از سوخت مازوت است، مسئولان استان مرکزی در همین شهر با خانواده خود زندگی می‌کنند و در این هوا نفس می‌کشند و دغدغه مردم را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۶۴ هزار دانشجو در ۶۱ مرکز آموزشگاه عالی در این استان به تحصیل اشتغال دارند.

مخلص‌الائمه افزود: دانشگاهیان با بدنه استان همراه هستند و سطح بصیرت در دانشگاه‌های استان بالا و رضایت بخش است.

وی بیان کرد: حرکت دانشگاه‌های استان مرکزی به سمت حل مسایل در این منطقه است و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکلات استان بهره‌گیری می‌شود.

مردم اراک در سال جاری ۱۰۸ روز آلوده را سپری کردند.

 

کد خبر 223293

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید