یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
یکشنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۴۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: میزان کار و فعالیت مسئولین؛ معیار ارزیابی و باعث تقویت و رشد آنان خواهد بود با سفارش این و آن آمدن؛ قطعا پشتوانه مسئولین نیست.

به گزارش پیام خبر، اسماعیل قزل سفلی در جمع معاونان سیاسی فرمانداری های سراسر استان فارس با بیان اینکه مردم از نحوه تسلط مسئولان بر نظام مسائل و قوانین مربوط؛ آنان را قضاوت می کنند، افزود: برنامه ریزی برای حل مشکلات جامعه و مردم بایستی برنامه قابل اندازه گیری با رویکرد مساله محور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر جوان سازی دولت گفت: باید بدنبال شناسایی و انتصاب بخشداران زیر ۳۰ سال سن باشیم و برای این مهم فرمانداران و معاونان سیاسی آنان می بایست برنامه داشته باشند.

وی، پیگیری و نظارت بر عملکرد ادارات در شهرستان ها و پیگیری نارضایتی‌های عمومی از دستگاه‌های مختلف را وظیفه فرمانداران و معاونین سیاسی آنها دانست و گفت: بخشی نگری، طایفه نگری و برخوردهای قومی و قبیله‌ای در ادارات دولتی ممنوع است.

قزل سفلی ادامه داد: میزان کار و فعالیت مسئولین؛ معیار ارزیابی و باعث تقویت و رشد آنان خواهد بود. با سفارش این و آن آمدن؛ قطعا پشتوانه مسئولین نیست و تنها کار کردن و تلاش موجب دیده شدن مسئولان در دولت سیزدهم است.

وی تاکید کرد: وصل بودن به فلان مسئول نمی تواند پشتوانه درست و دائمی برای افراد باشد بلکه کار و تلاش برای خدمت به مردم ملاک عمل و ارزیابی است.

قزل سفلی در ادامه با تاکید بر گوش کردن به فرامین و سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب، گفت: در نظام اسلامی باید همه چیز ذیل فرامین ولایت معنا پیدا کند.

وی با بیان اینکه معاونان سیاسی فرمانداری‌ها در 19 کمیسیون اصلی در شهرستان‌ها متولی هستند، گفت: نقش راهبری و هدایتگری بخشداران از وظایف این معاونت است که باید به صورت دقیق مدنظر قرار داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد: تنظیم گری بین دستگاه‌های اجرایی نیز ازجمله وظایف معاونت‌ های سیاسی در شهرستان ها است.

وی با بیان اینکه اختیارات استانداران و فرمانداران به 75 بند افزایش پیدا کرده است، گفت: نقش نظارتی در سطح شهرستان ها باید به ایجاد هماهنگی و هم افزایی منجر شود.

وی ادامه داد: معاونین سیاسی فرمانداری ها باید عامل وحدت بخش در سطح شهرستان باشند ، جذب حداکثری جامعه ذیل انقلاب اسلامی وظیفه سنگینی است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

قزل سفلی اضافه کرد: مردم باید در تصمیم سازی‌ها، برنامه ریزی و سیاست گذاری بتوانند نقش آفرینی کنند، بخش دولتی باید حامی و هدایتگر گروه‌های مردمی و جریانات انقلابی باشند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت جریانات انقلابی گفت: نارضایتی‌های عمومی باید مرتبا رصد و هر موضوعی که در بخشی از شهر ذهن مردم را به هم ریخته شناسایی و با پیگیری مستمر و منطقی مرتفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه باید اطلاع رسانی به مردم در خصوص روند حل مشکلات انجام شود، گفت: مجموعه‌های نقش آفرین در هر منطقه دعوت و برای آنها مسئولیت سازی شود و نتیجه اقدامات به مردم اطلاع رسانی شود تا جامعه بداند که مسئولین برای رفع موانع از تحرک و تکاپوی لازم برخوردارند.

وی با تاکید بر اینکه ذهن مسئولان باید مساله محور شکل گیرد، افزود: مسئله یابی، هم اندیشی برای پیدا کردن راهکارهای لازم و هماهنگی و هم افزایی لازم می‌تواند به نتیجه مطلوب منجر شود.

قزل سفلی با تاکید بر هم اندیشی و اندیشه ورزی علمی بر مباحث و مسائل مختلف، در خاتمه گفت: همراه سازی مردم و مطالبه گری تا حل مشکلات باید توسط مسئولان در شهرستان ها مدنظر باشد.

 

کد خبر 223299

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید