شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۱۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به ارائه لایحه شهرداری تهران برای تهاتر ۷ ملک شهرداری با وزارت ورزش، گفت: با توافق شهرداری و وزارت ورزش بعد از ۱۵ سال، پروژه آزادراه شهید شوشتری و خط ۷ مترو در ورزشگاه تختی اجرا می‌شود.

به گزارش پیام خبر به نقل از ایسنا، محمد آخوندی در دویست‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: لایحه‌ای که شهرداری تهران به شورا داده است یک سابقه چندین ساله دارد و در دوره های گذشته بارها در این باره بحث شده بود و پیش از این دوبار شهرداری با وزارت ورزش به امضای تفاهم نامه رسیده بودند؛ اما نهایی نشده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در این دوره شهرداری با وزارت ورزش به توافق رسیده و این لایحه باید به شورا ارسال می‌شد چراکه عدد این تفاهم بیش از سقف مشخص شده بود. بنابراین نیاز داشت که شورای شهر مجوز این واگذاری را بدهد.

آخوندی تاکید کرد: باتوجه به نیاز شهرداری برای ساخت آزادراه شوشتری و ساخت پایانه خط ۷ مترو، بیش از ۳۴ هکتار از زمین های ورزشگاه تختی را تحویل خواهد گرفت و باتوجه به نظر کارشناس رسمی دادگستری، ۳۱۰۰ میلیارد تومان ارزش این زمین تعیین شده است و در ازای آن ۷ فقره ملک شهرداری تهران به وزارت ورزش و جوانان داده خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: باتوجه به اهمیت ساخت آزادراه شوشتری و پایانه خط ۷ مترو این تفاهم نامه بعد از ۱۵ سال محقق شد که این اقدام ارزشمند است، اما در جلسه ای که با کمیته ورزش شورای شهر تهران و سازمان ورزش داشتیم دغدغه‌هایی برای بحث سرانه های ورزشی و اماکن ورزشی داشتیم که این دغدغه درست بود. بنابراین در این لایحه تبصره‌ای اضافه شده و شهرداری تهران را مکلف کردیم در ازای املاک واگذار شده زمین ها و اعتبار لازم را در لایحه بودجه ۱۴۰۳ لحاظ و برای ساخت مجموعه های ورزشی جدید اقدام کند.

وی ادامه داد: این اقدام هم گره پروژه های آزادراه شوشتری و خط ۷ متروی تهران را حل می‌کند و علاوه بر این، دو مجموعه ورزشی شهرداری که سال ها در اختیار دو باشگاه پرسپولیس‌ و استقلال قرار داشت، تعیین تکلیف خواهد شد.

آخوندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عنوان موافق این لایحه، گفت: همه عزیزان شورا صحبت کردند دغدغه هایی دارند که محترم است اما یکبار صورت مسئله را مرور کنیم چراکه برخی از اظهارنظرها درست نیست.

وی افزود: ساخت آزادراه شهید شوشتری طرح ارزشمندی در دوره قبلی مدیریت شهری بود و حدود ۱۵ سال پیش برای احداث این آزادراه مهم تهران اقدام شد، در زمان مدیریت آقای قالیباف مذاکراتی با سازمان تربیت بدنی وقت برای واگذاری ورزشگاه تختی صورت گرفت و مدیریت وقت شهر تصمیم گرفتند که ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) را به وزارت ورزش یا دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تحویل دهند، این مورد انجام شد و ۱۵ سال است که این دو ورزشگاه در اختیار وزارت ورزش قرار گرفت.

آخوندی ادامه داد: این تفاهم نه در آن زمان نهایی شد و نه در دوره قبل نیز که شورای شهر و شهرداری با دولت همسو بودند. البته در دوره گذشته به تفاهم نامه ای منجر شد که دو باشگاه و تعدادی مجموعه واگذار شود که ورزشگاه تختی گرفته شود، در دوسال گذشته مذاکراتی انجام شده که بخشی از ورزشگاه تختی که ۳۴ هکتار است را دریافت کند و کارشناس رسمی دادگستری نیز قیمت گذاری کرده است. از این ۳ هزار میلیارد رقمی که تعیین شده ۲ هزار میلیارد برای دو باشگاه امام رضا و شهید کاظمی است. در واقع شهرداری مطالباتش را بعد از ۱۵ سال زنده کرده و وزارت ورزش برای حل مشکل مردم به شهر تهران کمک کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تاکید کرد: ما در بودجه ۱۴۰۲ مشخص کردیم که ده‌ها مجموعه ساخته شود که درحال ساخت است و سال آینده هم ساخته خواهد شد. کار تخصصی وزارت ورزش، ورزش است و قطعا بهتر از شهرداری نگهداری خواهند کرد.

وی ادامه داد: دوستان درباره قوانین صحبت کردند اما باوجود همین قانون‌ها، پیگیری ها سال‌هاست به نتیجه نرسیده است. شورای شهر از شهرداری خواسته تمام طلب ها از دولت را ارائه دهد که انجام شده و پیگیری ها در حال انجام است، اگر بخواهیم این را موارد بهم‌ گره بزنیم و این لایحه را مصوب نکنیم این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد و آزادراه شهید شوشتری معطل خواهد ماند. تا کی مشکل مردم تهران را گره بزنیم به این موضوع که که باید دولت‌ها کمک کنند؟

 

کد خبر 223435

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید