یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۴۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهردار منطقه سه شیراز با یادآوری این مطلب که 11 پروژه قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری به ارزش 125 میلیارد تومان در سطح منطقه وجود دارد، گفت: 20 پروژه قابل کلنگ زنی در این دهه به ارزش 481 میلیارد تومان وجود دارد و در مجموع 31 پروژه در دهه فجر سال جاری به ارزش 606 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، سید محمدجواد افضلی، امروز در سلسله نشست های روایت امید در جمع خبرنگاران گفت: نقش اصحاب رسانه یک نقش بی بدیل است و باعث وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین می شود.

شهردار منطقه سه شیراز اضافه کرد: شهروند مداری و کارهای زیربنایی و اصولی از جمله اهداف برنامه های ماست.

وی ضمن اشاره به اینکه منطقه سه هزار و 800 هکتار وسعت دارد و افزود: 350 هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند و در سطح این منطقه 22 مرکز گردشگری وجود دارد که این منطقه را به نگین گردشگری شهر تبدیل کرده است.

افضلی افزود: کل سال 1402 تعداد 70 پروژه در سطح این منطقه با اعتبار 370 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

شهردار منطقه سه شیراز با یادآوری این مطلب که 11 پروژه قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری به ارزش 125 میلیارد تومان در سطح منطقه وجود دارد، اضافه کرد: 20 پروژه قابل کلنگ زنی در این دهه به ارزش 481 میلیارد تومان وجود دارد و در مجموع 31 پروژه در دهه فجر سال جاری به ارزش 606 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی با یادآوری این مطلب که مسائل و مشکلات عدیده ای در این منطقه داشتیم که نمونه آن سیل 98 بود و پروژه لوله گذاری دروازه قرآن را داشتیم که 70 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه برداشت، افزود: 2 لوله به قطر حدود 2 هزار متر در زیر زمین لوله گذاری شد.

شهردار منطقه سه شیراز با یادآوری این مطلب که سیل بند اول را در شهرک سعدی در دستور کار قرار دادیم که اردیبهشت ماه افتتاح می شود، اظهار کرد: سیل 98 آسیب جدی به منطقه سعدی وارد کرده بود.

افضلی با تاکید بر اینکه در زیباشهر سالن بزرگ در مساحت 2 هزار مترمربع در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: محور امام رضا (ع) و تا خارج از شهر مربوط به راه و شهرسازی است و از پلیس راه تا دروازه قرآن برای تفرج مسافرین طراحی کردیم.

وی افزود: راه و شهرسازی در حال طراحی برای تغییرات در پل شهید جعفری است.

افضلی از اجرای هفت پروژه محرومیت زدایی در شهرک سعدی با اعتبار 70 میلیارد تومان انجام می شود، تاکید کرد: طرح توسعه قسمت شرقی آرامگاه سعدی در حال انجام است و احداث دومین بوستان شهرک رکن آباد در دستور کار است و کلنگ زنی بوستان کوهستانی نور که شامل انواع بازی های هیجانی و شهربازی هم انجام می شود و فاز اول آن در حال اجراست.

وی در مورد سنگ فرش حافظیه هم گفت: کار کارشناسی انجام شد و این سنگ فرش 10 سال پیش انجام شده است و در دستور کار برای اصلاح این بخش است و در آن سال 800 میلیون تومان هزینه شده بود و برای سنگ فرش جدید میزان سه میلیارد تومان برآورد شده است و در حال حاضر بررسی می کنیم که آیا همین سنگ فرش می توان اصلاح کرد یا خیر که هزینه مجدد شکل می گیرد و اصلاح قبل از نوروز انجام می شود.

افضلی با تاکید بر اینکه اولین ساختمان کانون پرورش بوده که مقرر نما و استحکام سازی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شود، اظهار کرد: طراحی نمای این ساختمان توسط همان سازمان انجام شده است.

 

کد خبر 223627

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید