یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مذاکراتی که با وزیر نفت انجام شده استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند حداکثر تا سه هفته آینده قطع خواهد شد.

به گزارش پیام خبر از اراک، علی‌اکبر کریمی در جمع خبرنگاران گفت: در دیداری که با وزیر نفت صورت گرفت به رفتار تبعیض نسبت به مردم با اراک، روستاهای منطقه و شازند در استفاده از سوخت مازوت اشاره شد.

وی ادامه داد: گلایه‌مندی که نیروگاه‌های استان تهران و مناطق دیگر از سوخت گاز استفاده می‌کنند اما نیروگاه شازند مازوت می‌سوزاند، مطرح شد و به واقع این انصاف نیست که آلودگی در این سطح تنها گریبان مردم اراک را بگیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر نفت در این دیدار به این نکته پرداختند که در دیگر مناطق کشور نیز به حد ضرورت از سوخت مازوت استفاده می‌شود و وضعیت توزیع سوخت گاز و مازوت را که در کمیته‌ای سه جانبه با حضور وزرای نفت و نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار می‌گیرد را تشریح کرد.

کریمی عنوان کرد: در ادامه تشریح وضعیت اراک به تعداد ۱۱۴ روز آلودگی این شهر اشاره شد و طبق گفته وزیر نفت، پیشنهاد توقف خط تولید سه واحد از نیروگاه که از سوخت مازوت استفاده می‌شود برای چند هفته باقی مانده از سال به وزارت نیرو و نیز قطع سوخت مازوت در هفته‌های آینده ارایه شد.

وی گفت: طبق قول‌های داده شده از سوی وزارت نیرو با توجه به گرمی هوا حداکثر تا سه هفته آینده استفاده از این سوخت حذف می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وزیر نفت همچنین به موضوع مهم فیلتراسیون و استفاده از سوخت ترکیبی در نیروگاه شازند به عنوان راهکار بلند مدت تاکید کرد که این مورد به عنوان پیشنهاد به وزارت نیرو ارایه شده است.

کریمی تاکید کرد: مطالبه هوای پاک مردم اراک با تمام توان پیگیری می‌شود و امید است که مجموع پیگیری‌ها و اقدامات، اثربخش واقع شود.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده و آلاینده مسئول در هوای این شهر از ۲۰ آذرماه و با شروع مصرف مازوت از سوی نیروگاه حرارتی شازند، دی‌اکسید گوگرد است.

 

کد خبر 223734

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید