شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۲ ۲۱:۵۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در زمینه پیشرفت توسعه طرح فیبر نوری در شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه فیبرنوری از سال ۱۳۹۵ با طرح تانوما کلید خورد و از خرداد ۱۴۰۱ با مصوبه هیات شرکت مخابرات ایران، طرح نجما (نهضت جهادی توسعه فیبر نوری ) توسعه شبکه ای فیبرنوری آغاز شده و در سراسر کشوردر حال اجراست، این شرکت در حال حاضر تقریبا سه میلیون مشترک تحت پوشش دارد که ۲۸۰ هزارمشترک فعال است.

به گزارش پیام خبر، مهندس محمدرضا بیدخام، در زمینه پیشرفت توسعه طرح فیبر نوری در شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه فیبرنوری از سال ۱۳۹۵ با طرح تانوما کلید خورد و از خرداد ۱۴۰۱ با مصوبه هیات شرکت مخابرات ایران، طرح نجما (نهضت جهادی توسعه فیبر نوری ) توسعه شبکه ای فیبرنوری آغاز شده و در سراسر کشوردر حال اجراست، این شرکت در حال حاضر تقریبا سه میلیون مشترک تحت پوشش دارد که ۲۸۰ هزارمشترک فعال است.

مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به عوامل مهم برای رسیدن به شبکه نسل پنجم گفت: توسعه فیبر نوری به عنوان زیر ساخت ها همه اپراتورها از سایت تا مرکز همراه یا سیستهای انتقال افزایش ظرفیت شبکه های ارتباطی و بحث تجهیزات نسل پنجم، BTS ،COR شبکه همراه از عوامل اصلی در این زمینه است.

وی با اشاره به آمادگی شرکت مخابرات برای ایجاد زیر ساخت برای همه اپراتورها ثابت و همراه گفت: اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی به هشت اپراتور در کشور نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات کشور است تا مسیر توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبرنوری در کشور هموار شده و از این پس به مرور شاهد ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت با سرعت‌های چند صد و حتی چند گیگابیت بر ثانیه در جای جای کشور باشیم.

مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران افزود: با اجرای این طرح شرکت مخابرات ایران به طور رسمی به کلان پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب کارها، پیوسته است.

وی اجرای این طرح منجر به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری ویژۀ منازل و کسب و کارها توسط اپراتورهای دارای تعهد خواهد شد، کاربران ایرانی با استفاده از فیبرنوری امکان بهره‌بردن از سرعتی بالااینترنت کشور را خواهند داشت.

مهندس بیدخام با تاکید بر اینکه از میزان تعهداتی که برای اپراتور ها در نظر گرفته شده است در شرکت مخابرات ایران تا حدود زیادی ازآنها فراهم شده است، گفت: برای ارایه زیر ساخت های نسل پنجم به اپراتور ها مشکلی نداریم./ مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 223879

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید