شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۲۲ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۵۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه هیچ فاصله ای میان 2 دستگاه بهزیستی و کمیته امداد وجود ندارد؛ افزود: می توان از ظرفیت های این 2 دستگاه در راستای خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه اقدام کرد.

به گزارش پیام خبر، نخستین نشست هم اندیشی مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس و بهزیستی فارس با عنوان « کار گروهی؛ انگیزه الهی» برگزار شد.

نشست هم اندیشی مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس و بهزیستی فارس با محوریت سلامت اجتماعی، مشارکت اجتماعی، توانمندسازی فرهنگی ، حمایت های اجتماعی، هم افزایی و ارتقا سطح کیفی خدمت رسانی به جامعه هدف برگزار شد.

مرتضی موصلی، در این نشست گفت: امروز توفیقی حاصل شد با حضور همکاران گرانقدرمان در اداره کل بهزیستی و کمیته امداد از سراسر استان تفاهم نامه مشترک همکاری منعقد و فصل جدیدی از همکاری های میان این 2 دستگاه در راستای توسعه خدمات به جامعه هدف آغاز شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه هیچ فاصله ای میان این 2 دستگاه وجود ندارد؛ افزود: می توان از ظرفیت های این 2 دستگاه در راستای خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه اقدام کرد.

موصلی، انعقاد این تفاهم نامه را اقدامی ابتکاری خواند و اضافه کرد: از جمله اهدافی که این تفاهم نامه به دنبال دستیابی به آن است؛ هم افزایی و ارتقاء سطح کیفی خدمت رسانی به جامعه هدف است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس خاطرنشان کرد: توانمند سازی اقتصادی با تمرکز بر توسعه اشتغال های خرد و کسب و کار های کوچک، متناسب با زیست بوم اقتصادی استان محور اولی است که در این تفاهم نامه آورده شده که فعالیت های ارزشمندی توسط مجموعه امداد و بهزیستی تاکنون انجام شده است اما، مقرر شده تا هم افزایی ظرفیت ها در حوزه توانمندسازی اقتصادی به حداکثر رسیده تا شاهد ارتقاع شاخص های کلان در استان باشیم.

به گفته وی، مقرر شده تا با یک کار مشترک میان دستگاهی، بیش از20 هزار فرصت شغلی تا پایان امسال برای جامعه هدف ایجاد شود.

موصلی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقا سلامت اجتماعی جامعه هدف نیز بیان کرد: فصل دوم همکاری مشترک میان این دو دستگاه بر اساس این تفاهم نامه، نقش آفرینی در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا سلامت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوع استفاده از ظرفیت ها و تجربیات گرانقدری که در حوزه نیکوکاری در سطح استان وجود دارد عاملی برای ایجاد جامعه ای نیکوکاری با عضویت 400 هزار خیر را تشکیل داده و در اداره کل بهزیستی استان نیز مجموعه ای بالغ بر 1 هزار موسسه و مرکز خیریه با این سازمان همکاری می کنند.

موصلی ادامه داد: در راستای توسعه بخش مردمی هر 2 سازمان مقرر شده تا تبادل تجربه میان این 2 دستگاه انجام شود و با هم افزایی، زمینه ارتقای سطح خدمت گذاری به جامعه هدف در سطح استان فراهم شود و رضایتمندی بیشتری برای جامعه ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس متذکر شد: در مجموعه کمیته امداد افتخار خدمت رسانی به حدود 164 هزار خانوار را داشته که سرپرست 103 هزار خانواده از این آمار را بانوان بر عهده دارند؛ از این رو مهم ترین اولویت ها؛ توانمند سازی این عزیزان است.همچنین لازم به ذکر بوده که سایر این آمار نیز متشکل از کسانی است که از لحاظ اقتصادی در وضعیت ضعیف تری قرار داشته و تحت پوشش این نهاد هستند.

گفتنی است در حاشیه این نشست، تفاهم نامه مشترک میان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس و اداره کل بهزیستی استان به مدت یک سال نیزمنعقد شد.

 

کد خبر 223976

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید