یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۲ ۲۱:۰۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل کمیته امداد خوزستان، از برگزاری جشن خودکفایی 10 هزار نفر از مددجویان خوزستانی و نمایشگاه توانمندسازی و تولیدات مددجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پیام خبر از خوزستان، جمال شیبه، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و دریافت تسهیلات در عرصه اقتصادی خودکفا می‌شوند، اظهار کرد: جشن خودکفایی 10 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان و نمایشگاه توانمندسازی و تولیدات مددجویان برپا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان، افزود: جشن خودکفایی 10 هزار خانواده مورد حمایت کمیته امداد استان چهارشنبه (27 دی) در تالار مهر اهواز، با حضور رئیس کمیته امداد کشور و مسئولان کشوری و استانی در قالب جشن بلندای همت برگزار و از کارآفرینان و مجریان طرح‌های اشتغال استان نیز تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد 30 هزار فرصت شغلی با اعتباری بیش از 14 هزار میلیارد ریال در سال گذشته، اضافه کرد: برای ایجاد این میزان فرصت شغلی بخشی به صورت اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی، بخشی توسط مراکز کاریابی هدایت شغلی و بخشی با گذراندن دوره‌های آموزش شغلی انجام شد.

شیبه، اشتغال پایدار و درآمد باثبات برای مددجویان را بسیار محوری و مهم توصیف کرد و ادامه داد: یکی از اهداف این جشن، معرفی الگوهای موفق، ترویج فرهنگ کار وتلاش و تجلیل از کارآفرینان موفق استان است. 

وی معرفی کمیته امداد، به عنوان یک مجموعه کارآفرین و اشتغالزا را از دیگر اهداف این جشن برشمرد و عنوان کرد: معرفی الگوهای موفق اشتغال ازجنس خود مردم که با دریافت تسهیلات و تنها با داشتن عزم واراده سعی و تلاش به جایگاه مناسبی در جامعه دست پیدا کرده و نقش موثری در تولید و تحقق شعارسال ایفا کنند را از مهمترین دستاوردهای این جشن خواند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان، گام بعدی این جشن را تجلیل از یاوران اشتغال خواند و تصریح کرد: یاوران اشتغال، یعنی مجموعه استانداری وسایر دستگاه‌های مرتبط و مدیران عامل بانک‌ها هستند که در تحقق برنامه اشتغال این استان نقش بسزایی دارند.

وی یاد آور شد: درحاشیه مراسم و در محوطه تالار مهر، نمایشگاه محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز دایر و مددجویان توانمند شده این نهاد محصولات تولیدی خود را در زمینه های هنری صنایع دستی، پنل خورشیدی، پهپاد، تولید پوشاک، تولید عسل و فرآورده های آن، غرفه تولید محصولات دانش بنیان و ... به معرض نمایش می گذارند.

 

کد خبر 224043

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید