شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۴۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیین افتتاح کتابخانه عمومی «حاج فتح الله برزین» روستای شرفویه شهرستان لارستان با حضور مقامات استان و شهرستان برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، در ادامه برنامه های توسعه زیرساختی کتابخانه ها در شهرستان لارستان، در مراسمی با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، داریوش دهقان، فرماندار لارستان و دیگر مسئولان شهرستان، کتابخانه عمومی «حاج فتح الله برزین» روستای شرفویه به بهره برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در این آیین، گفت: نوجوانان روستای شرفویه بسیار فرهنگی و فعال هستند باید قدر آنها را دانست و برای مردم این منطقه زیرساخت ها را فراهم کرد.
محمدحسین فیروزی گفت: کتابخانه در کنار مدارس می تواند در برنامه ریزی برای اوقات فراغت عموم نقش داشته باشد. امروز کتابخانه می تواند پاتوق شود و نقطه اتصالی بین همه مردم است.

وی با اشاره به استقبال مردم روستای شرفویه از کتابخانه عنوان کرد: از زمانی که تجهیزات آماده شده و کتابخانه فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون ۱۰۰ نفر عضو کتابخانه شده اند. درخواست ما از مردم شرفویه این است که همه عضو کتابخانه شوند.
محمدمهدی، ظریف بخشدار بنارویه نیز در این مراسم عنوان کرد: امروز شاهد افتتاح یک پروژه فرهنگی در روستای شرفویه هستیم که نیاز مردم شرفویه بود. این کتابخانه به همت خیر نیک اندیش به ثمر رسیده است.
ساختمان کتابخانه عمومی «حاج فتح الله برزین» در روستای شرفویه نیز با زیربنای ۱۳۵ متر و مساحت ۵۰۰ متر مربع میر مربع توسط حاج فتح الله برزین خیر نیک اندیش اهدا توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تجهیز و تامین نیرو شده است.
کتابخانه روستای شرفویه پنجمین کتابخانه روستایی لارستان است.
پیش از این ۱۰ کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی در لارستان فعال بوده که با افتتاح این دو کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان لارستان به ۱۴ باب افزایش یافته است.

 

کد خبر 224201

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید