یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۲ ۱۵:۲۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پیگیری و تلاش های کارشناسان اداره نظارت و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه، 107 مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال جاری تاکنون در شیراز و شهرستان های استان شناسایی و تعطیل شده است.

به گزارش پیام خبر، دکتر مهرداد شریفی، مردم را رکن اصلی و مطالبه گر در ارائه خدمات سلامت استاندارد دانست و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه درمان، می توانند موضوع را با شماره تلفن های 190 و ۱۸۱۹، به صورت شبانه روزی گزارش دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه تمامی مکان‌ های ارایه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند، یادآور شد: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز نیز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک اطمینان پیدا کنند.

دکتر شریفی با بیان اینکه شهروندان، فریب تبلیغات خدمات زیبایی پوست و مو را در فضای مجازی نخورند، ادامه داد: درصد بالایی از صفحاتی که در شبکه های مجازی تبلیغات خدمات زیبایی را انجام می دهند، اگر فاقد آدرس مشخص هستند، غیرمجاز است.

وی گفت: با پیگیری و تلاش های کارشناسان اداره نظارت و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه، 107 مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال جاری تاکنون در شیراز و شهرستان های استان شناسایی و تعطیل شده است.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درصد بالایی از تبلیغات سودجویانه و فریبنده نیز در مورد جراحی های زیبایی پوست و مو در فضای مجازی، گمراه کننده است و موجب می‌شود افراد متقاضی با مراجعه به این مراکز غیر مجاز، دچار عوارض جبران ناپذیری شوند.

وی ادامه داد: تبلیغات فریبنده مراکز غیر مجاز در فضای مجازی، در شرایطی انجام می شود که در این مراکز برای انجام زیبایی از مواد غیرمرغوب استفاده می شود و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نیست.

دکتر شریفی یادآور شد: این اعمال زیبایی غیر مجاز، در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ ها و حتی در منزل انجام می شود و شهروندان نباید جان و سلامت خود را به دست این گونه افراد سودجو و فاقد صلاحیت دهند.

او افزود: در مواردی، انجام لیفت ابرو توسط افراد بدون صلاحیت، موجب آسیب شدیدی شده، به نحوی که در آناتومی صورت وقتی آسیب به شریان های اصلی و اعصاب ایجاد شود، صدماتی ایجاد می کند که جبران پذیر نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایت وزارت بهداشت به شماره تلفن ۱۹۰ و یا شماره تلفن 1819 مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت شبانه روزی گزارش دهند.

 

کد خبر 224223

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید