به گزارش پیام خبر، سید عبدالصمد موسوی مدیر ناحیه سه در این کارگاه و در جمع معاونان گفت: برای پایش عملکرد خود باید نگاهی به گذشته داشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز گفت: رهرو باید آهسته و پیوسته حرکت کند؛ همانطور که رشد باید مستمر، تدریجی و هوشمندانه باشد تا کارآمد و موثر واقع شود.
وی ادامه داد: برای رسیدن به موفقیت باید هدف داشت؛ عملکردتان را پایش کنید و ببینید کجا هستید و به کجا می خواهید برسید، هدف که مشخص شد لازم است برنامهها را روی کاغذ نوشت، به عبارتی روی کاغذ فکر کنید تا افکار و برنامهها فراموش نشود؛ همچنین زمان دستیابی به هدف را مشخص کنید تا مقید باشید و طی طریق با موفقیت انجام شود. بهتر است فهرست کارهای لازم را برای رسیدن به هدف مشخص کنید؛ این فهرست خام بعد تبدیل به برنامه و تابلو اعتباری عملی میشود.
به گفته موسوی، برنامهریزی، آوردن آینده به زمان حال است، داشتن برنامه انگیزشی، توجه به تشویق به هر بهانهای که نتیجه آن همدلی و همکاری است، شروع سریع برنامه مورد نظر و اجرای به موقع فکر برای رسیدن به هدف و تمرین که بزرگترین مهارت است از دیگر مواردی بود که مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز معاونین را به آن توصیه کرد.
وی در ادامه گفت: تلاش کنید در عادتهای روزانه، تصمیمگیری، نظم و انضباط و عزم راسخ سه شاخصه برجسته باشد.
موسوی گفت: دانشآموزان هم خواستههایی دارند که باید جدی بگیریم، آنها تشنه کارهای گروهی هستند. به اردو علاقهمند هستند و کارهای ورزشی را دوست دارند؛ در قالب این امور میتوانیم اهداف و برنامههایمان را هم دنبال کنیم.
در ادامه این جلسه، خدیجه دشتستانی کارشناس مسئول آموزش ابتدایی ناحیه سه شیراز در رابطه با نکات آموزشی مربوط به وظایف معاونین آموزشی، بازدیدها و چگونگی برخورد با دانشآموزان و اولیای آنان سخن گفت و طرحها و برنامههای حوزه آموزش ابتدایی را بیان کرد.
در این کارگاه آموزشی با حضور کارشناس مرکز اختلالات یادگیری، نکات آموزشی مربوط به اختلالات و شناسایی دانشآموزان با نیازهای ویژه مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت.