شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۲۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهردار منطقه 9 شیراز گفت: 22 پروژه به ارزش عمرانی یک هزار و 810 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پیام خبر، عبدالصالح رستم زاده، امروز در سلسله نشست های روایت امید، در جمع خبرنگاران گفت: 22 پروژه به ارزش عمرانی یک هزار و 810 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، پیاده رو سازی یکی از پروژه های شاخص در منطقه محسوب می شود، اعتبار تعدادی از این پروژه ها مربوط به هزینه تملک است که معادل 488 هزار میلیارد تومان می شود.

شهردار منطقه 9 شیراز با اشاره به اینکه عملیات احداث 128 هزار مترمربع پیاده رو سازی و مناسب سازی پیاده روها آغاز شد و در دهه فجر به مردم اهدا می شود، افزود: بوستان احمدآباد، بوستان گیتی فروز، بوستان صداقت و بوستان ادیب در مجموع به ارزش 175 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه بوستان علوم و فنون با بحث اختر شناسی به مساحت 11 هزار مترمربع در کنار رودخانه چنارراهدار راه اندازی می شود، افزود: 220 هزار میلیارد تومان ارزش زمین این بوستان است.

رستم زاده اضافه کرد: مراحل اولیه ساخت سالن ورزشی در شهرک امام حسین (ع) در حال انجام بوده و هزینه عمرانی آن 22 میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه ما در منطقه 9 عملیات ها را در سه حوزه انجام می دهیم، افزود: یکسری اقدامات در راستای جذب گردشگری فرامنطقه ای هست.
شهردار منطقه 9 شیراز گفت: در مجموع 24 پروژه با اعتبار 388 میلیارد تومان تا روز شیراز کلنگ زنی می شود که در ایام دهه فجر 13 پروژه با اعتبار حدود 300 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

سیده مریم حسینی، با اشاره به اینکه دهه فجر و امیدآفرینی آن باید به گونه ای باشد، که باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو باشد، گفت: منطقه 9 شهرداری شیراز یکی از مناطق مهم و اثرگذار در شهر محسوب می شود و لازم است از نظر اقدامات زیر ساختی رفاهی به جهت استفاده شهروندان احتیاج به توسعه بیشتر آن توجه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه احداث و بهسازی 128 هزار مترمربع پیاده رو سازی یک نهضت عمرانی در راستای رضایت مردم محسوب می شود، افزود: در سال 1401 حدود 34 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شد و 25 میلیارد و 700 میلیون تومان برای محرومیت زدایی در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سایر نهادها هم باید در راستای رفع محرومیت زدایی، همکاری کنند.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 9 شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در راستای ارتقا سطح زندگی مردم این منطقه اقدامات موثری انجام شده است، افزود: رفع محرومیت زدایی در محلات مورد هدف تا سال 1404، طرح محله شناسی در شهرداری منطقه 9 و اجرای پروژه های اجرایی در حوزه محرومیت زدایی در چهار شهرک مهدی آباد، رضوان، احمدآباد و شهرک سامان از جمله برنامه هایی است که اجرا می شود.

 

کد خبر 224426

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید