یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۳۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: در حال حاضر تعداد 99 هزار و 856 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد، 5089 نفر در استان از بیمه اجتماعی استفاده می کنند و 1209 نفر نیز بازنشسته شده و مستمری دریافت می کنند.

به گزارش پیام خبر، مرتضی موصلی،با بیان اینکه طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار از سال 86 تاکنون در راستای توسعه حمایت های دولتی و توانمندی این جامعه هدف، در کشور اجرایی شده است گفت:هدف از اجرای این برنامه جهت دهی فعالیت های حمایتی برای توانمندسازی افراد زیر پوشش است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس  افزود: با بیمه اجتماعی، زنان سرپرست خانواری که شرایط پذیرش را دارا هستند، با کهولت سن، از کار افتادگی و یا فوت فرد بیمه شده، خود و خانواده زیر تکفل، با سابقه 10 سال بیمه و سن 55 سال از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 99 هزار و 856 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد، 5089 نفر در استان از بیمه اجتماعی استفاده می کنند و 1209 نفر نیز بازنشسته شده و مستمری دریافت می کنند.
او در پایان خاطر نشان کرد: 6 هزار و 670 نفر از زنان و مردان تحت حمایت کمیته امداد فارس که ساکن روستا هستند از بیمه روستائیان و عشایر استفاده می کنند که این افراد با 15 سال سابقه بیمه و سن بالای 65 سال می توانند مستمری دریافت کنند.

 

کد خبر 224462

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید