یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی، بر ضرورت بیمه محصولات در طرح جهش تولید در دیمزارها تاکید کرد و گفت: یکی از محورهای اساسی بیمه است و در حال حاضر حدود 125 هزار تومان یارانه بیمه به ازای هر هکتار در نظر گرفته شده است.

به گزارش پیام خبر، فرامک عزیزکریمی، بر ضرورت بیمه محصولات در طرح جهش تولید در دیمزارها تاکید کرد و گفت: یکی از محورهای اساسی بیمه است و در حال حاضر حدود 125 هزار تومان یارانه بیمه به ازای هر هکتار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها برای قشر خاصی از کشاورزان دیم کار با ریسک تولید بالاست، افزود: برنامه های حمایتی برای رفع چالش خشکسالی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نظر گرفته شده است که جای تشکر دارد.
دبیر طرح جهش تولید در دیمزارها، ارائه تسهیلات 4 درصد برای خرید ماشین های دانش بنیان کشت مستقیم را از برنامه های حمایتی این طرح عنوان کرد و گفت: استان فارس در سال گذشته و سال جاری کل سهمیه خود را جذب کرده و تاکنون بیش از 6 هزار دستگاه ماشین آلات ویژه دیم کاری با تسهیلات 4 درصد به کشاورزان دیم کار کل کشور تحویل شده است.
این مقام مسئول بیان کرد: مسائل بیمه ای و حمایتی و رعایت نکات فنی از جمله کشت مستقیم و استفاده به جا و به موقع از کودهای پایه و کودهایی که برای اولین بار به صورت بذرمال و محلول پاشی در سطح وسیعی از کشور استفاده شده از جمله مواردی است که در برنامه های فنی سال زراعی جاری دیده شده و تا حدی می تواند ریسک تولید را کاهش دهد.
عزیزکریمی تصریح کرد: بیش از چهار هزار کارشناس در کل کشور با همراهی مدیران، این طرح را حمایت می کنند و 1800 نفر از کارشناسان سازمان نظام مهندسی نیز در این طرح با آنها همکاری دارند.
به گفته وی؛ دورنمایی که برای طرح جهش تولید در دیمزارها ترسیم شده این است که سطح کشت در دیمزارها افزایش یابد و تولید ما در این بخش را به دو برابر زمان ابتدای طرح افزایش دهد.
این مقام مسئول با بیان اینکه سطحی معادل پنج میلیون و 200 هزار هکتار در 25 استان کشور است، برای اجرای این طرح در کشور برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: سهم استان فارس بیش از 250 هزار هکتار در 18 شهرستان است که بخش عمده ای از آن کشت شده و امیدواریم با تغییر شرایط بارندگی در پایان سال، کل این سطح عملیاتی شود.

 

کد خبر 224541

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید