شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۳۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه استان فارس باتوجه به مختصات جغرافیایی خود یکی از شاه‌راه اصلی حمل و نقل ایران به خصوص جاده‌ای محسوب می‌شود، گفت: طی ۱۰ ماهه نخست امسال تردد ۴۱۹ میلیونی وسائل نقلیه در فارس توسط سامانه‌های تردد شمار به ثبت رسیده است.

به گزارش پیام خبر، علیرضا راستیار با اشاره به اینکه استان فارس یکی از کریدور‌های اصلی حمل و نقل جاده‌ای کشور محسوب می‌شود افزود: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری بیش از ۴۱۹ میلیون تردد انواع وسیله نقلیه در استان توسط سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴ درصد افزایش داشته و حدود ۵۶ میلیون از این آمار مربوط به وسائل نقلیه سنگین بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه امسال بیشترین تردد در شهرویور ماه به ثبت رسیده است، اظهار داشت: محور‌های شیراز- مرودشت و بالعکس همچنین کمربندی پل فسا شیراز (جنوب – شمال) و بالعکس بیشترین میانگین تردد روزانه را از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا دی ماه به خود اختصاص داده است.

راستیار بیشترین تردد ساعت اوج حمل و نقل جاده‌ای در فارس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: محور مرودشت- شیراز (اکبرآباد- شیراز) با ثبت ۵ هزار و ۸۵۴ تعداد وسیله نقلیه در ساعت ۷ تا ۸ صبح در تاریخ ۲۷ مهر ماه امسال بیشترین ساعت اوج تردد استان فارس را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: بالاترین میزان تردد وسائل نقلیه سنگین در کوار - شیراز (سه راهی کوار- شیراز) و بالعکس بوده همچنین این محور با ۵ هزار و ۹۱۶ هزار تردد متوسط تردد روزانه طی ده ماه نخست سال را دارا است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹ میلیون وسیله نقلیه از مبادی ورودی استان وارد فارس شدند، گفت: وسائل نقلیه جاده‌ای بیشتر از محور برازجان- کازرون وارد استان شدند و از محور یاسوج- اقلید شاهد کمترین ورود هستیم همچنین از کل تردد‌های وسائل نقلیه در استان ۸۷ درصد سواری و وانت، ۱۲ درصد انواع وسیله نقلیه و ۱ درصد اتوبوس است.

راستیار بیشترین میزان خروج وسائل نقلیه را از محور کازرون-برازجان دانست و گفت: وسائل نقلیه کم‌تر محور اقلید-یاسوج را برای خروج خود از استان فارس انتخاب کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس سهم پلاک استان‌هایی که در فارس اقامت داشتند را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در دی ماه سال جاری مازندرانی‌ها با ۱۲ درصد، اصفهانی‌ها ۵ درصد و بوشهری‌ها ۵ درصد بر اساس پلاک خودرو بیشترین اقامت را در فارس داشتند همچنین ۳۵ درصد از پلاک‌های غیربومی کمتر از ۶ ساعت در استان فارس ماندگار بودند و ۲ درصد بیش از ۳ هفته در استان حضور داشتند.

وی با اشاره به نصب ۱۰ سامانه تردد شمار در محور‌های جدید استان، گفت: در محور سورمق- ابرکوه ۱۱۷ هزار و ۴۰۳ توسط تردد شمار تازه نصب شده به ثبت رسیده است که این محور با ثبت این میزان تردد در صدر جدول محور‌های جدید قرار دارد.

راستیار با اشاره به اینکه شهر شیراز مرکز استان فارس در دی ماه امسال تردد بیش از ۴ میلیون و ۱۵۳ هزار را در محور‌های ورودی خود ثبت کرده است، اظهار کرد: از این میزان ۳ میلیون و ۵۷۲ هزار سواری و وانت و بیش از ۵۸۱ هزار وسیله نقلیه سنگین بودند.

بنابه گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، استان فارس باتوجه به مختصات جغرافیایی خود یکی از شاه‌راه اصلی حمل و نقل ایران به خصوص جاده‌ای است که شمال به جنوب و شرق را به غرب کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود یادآور شد:۹۵۳ راهدار در ۸۲ راهدار خانه سیار و ثابت استان فارس حضور دارند تا در تمامی فصول سال چه در سرد‌ترین دمای هوا و چه در چله تابستان به کاربران جاده‌ای بهترین خدمت رسانی را داشته باشند وترددی ایمن، روان و بدون دردسر را برای هموطنان خود فراهم کنند.

 

کد خبر 224666

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید