یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۹:۴۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل هواشناسی فارس گفت:‌ فعالیت سامانه بارش باران همراه با ‌وزش باد شدید، رعد و برق و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال استان بارش برف برای روزهای ششم و هفتم بهمن ماه (جمعه و شنبه) در مناطق شمالی و مرکزی استان به ویژه شیراز پیش بینی شده است.

به گزارش پیام خبر، به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارش باران همراه با ‌وزش باد شدید، رعد و برق و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال استان بارش برف برای روزهای ششم و هفتم بهمن ماه (جمعه و شنبه) در مناطق شمالی و مرکزی استان به ویژه شیراز پیش بینی شده است، اطهار کرد:‌ این سامانه بارشی با هشدار سطح زرد برای پیش از ظهر جمعه ششم بهمن ماه در مناطق شمالی ‌و مرکزی استان به ویژه شهرستان های شیراز، سپیدان،‌ رستم، نورآباد ممسنی، ‌کوه چنار، کازرون، ‌بیضا، اقلید، آباده،‌ صفا شهر و پاسارگاد فعال می شود. ‌

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد:‌ همچنین این سامانه بارشی برای روز شنبه هفتم بهمن ماه هم در مناطق شمال غرب و جنوب شرق به ویژه شهرستان های رستم، نورآباد،‌ کوهچنار، کازرون و داراب گزارش شده است.

وی گفت: مخاطراتی همچون لغزندگی جاده ها،‌ آبگرفتگی معابر،‌ سقوط اشیا بدون مهار، احتمال سقوط تابلو های تبلیغاتی و شکستن درختان کهن سال وجود دارد،‌ برای همین هم ‌احتیاط در سفر برون شهری ‌به ویژه در آزاد راه شیراز، اصفهان و در مناطق سردسیرآمادگی برای برف روبی توسط دستگاه های مربوطه، ‌احتیاط در تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و عدم پارک خودروها در زیر درختان کهنسال توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس دوم بهمن ماه در اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش باران همراه با ‌وزش باد و برف در مناطق سردسیر برای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری (سوم و چهارم بهمن) در مناطق شمالی، شمال غرب، غربی و مرکزی استان هشدار داده بود.

 

کد خبر 224700

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید