شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۵۳
زمان مطالعه: 7 دقیقه
نشست هم‌اندیشی یاوران شورای اسلامی شهر و جمعی از معتمدین محلات شیراز با مدیریت شهری با حضور مقامات استانی و شهری برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، نشست هم‌اندیشی یاوران شورای اسلامی شهر و جمعی از معتمدین محلات شیراز با مدیریت شهری با حضور مقامات استانی و شهری برگزار شد.

یاوران شورا در محلات؛ مسائل مردم با رویکرد مساله محوری از مسئولین مطالبه‌گری کنند

اسماعیل قزل سفلی با تبریک ایام‌الله دهه فجر، بیان کرد: امروز در حالی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را جشن می‌گیریم که معمار کبیر انقلاب نقش مهم، راهبردی و تعیین کننده‌ای برای مردم قائل بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با تصریح بر اینکه اساسا امام عظیم‌الشان انقلاب اسلامی در سال‌های ۴۱ و ۴۲ وقتی مردم را به صحنه کشاند به پیروزی انقلاب اسلامی شتاب بخشید، افزود: امام(ره) صرفا مردم‌دار نبود بلکه ایشان همه چیز را در مردم خلاصه می‌کرد و مسئولیت و هر نوع پست و مقام را تنها در خدمت مردم به رسمیت می‌شناخت.

وی با تاکید بر این موضوع که هرکجا به مردم اعتماد کردیم، پیشرفت حاصل و قطار انقلاب رو به جلو رانده شد، گفت: الگوی مدیریتی حاکم بر دفاع مقدس یکی از بهترین الگوهایی بود که مردم در آن نقش اصلی داشتند و در واقع افراد با جایگاه شغلی متفاوت در آن دوران نقش ایفا کردند؛ این الگو در همان زمان متوقف ماند و متاسفانه در برخی دوره‌ها مردم کنار گذاشته شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس تصریح کرد: دولت سیزدهم آمده تا بار دیگر انقلاب را به دست مردم بسپارد؛ چرا که هیچ الگویی برای حکمرانی جز با مردمی سازی عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماعی و حتی امنیتی حاصل نمی‌شود و آن چیزی که مهم و ضروری است، بستر سازی برای نقش آفرینی مردم به صورت دقیق و عالمانه است که این مهم نیز این وظیفه همه مسئولان در همه سطوح است.

وی همچنین یکی از بهترین الگوهای حکمرانی را یاوران شورا و معتمدین در محلات معرفی کرد که در محلات با نگاه و رویکرد مسئله محوری می‌توانند مسائل را دسته بندی و از طریق نمایندگان در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها پیگیری و از ظرفیت عظیم شهرداری‌ها استفاده کنند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: قطار تلاش و خدمت در شهرداری شیراز با همکاری و پشتیبانی شورای اسلامی این کلانشهر با شتاب خوبی در حال حرکت است.

قزل‌سفلی به برگزاری انتخابات در اسفندماه امسال و لزوم تبیین این مسئله مهم سیاسی را توسط یاوران شورا را یادآور شد و گفت: کمتر از یکماه تا برگزاری مهمترین رویداد سیاسی کشور زمان باقی مانده و قطعا همبستگی مردم در ادراک سیاستمداران و تحلیلگران نظام بین‌المل بسیار با اهمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: اگرچه مسائل و مشکلاتی در عرصه‌های مخالف داریم اما علی‌رغم مشکلات، مردم حماسه آفرینی خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس همچنین با بیان اینکه جایگاه ایران اسلامی امروز در جهان بین‌الملل به ویژه غرب آسیا تعیین کننده است، خطاب به یاوران شورا گفت: با مردم گفت‌وگو و مسائل آنها را با رویکرد دقیق و عالمانه از مسئولان مطالبه‌گری کنید.

شتاب پیشرفت کلان‌شهر شیراز با راهبرد امیدآفرینی

محمدحسن اسدی نیز با تبریک ایام‌الله دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، یاوران شورای اسلامی شهر را نمایندگان مردم در همراهی با با مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: معتمدین و یاوران شورای اسلامی شهر با ایثار و از خود گذشتگی پل ارتباطی بین مردم و شورا و شهرداری هستند.

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه یاوران شورای اسلامی شهر، درخواست‌ها و مسائل مردمی را بررسی و احصا می‌کنند، گفت: براساس احصای مسائل محلات، ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری کلان شهر شیراز به محرومیت‌زدایی محلات کم برخوردار اختصاص یافت.

وی با اشاره به ۲۰ مرحله جهش عمرانی در ابعاد مختلف محرومیت‌زدایی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری، حمل‌ونقل، خدماتی و زیست‌محیطی بیان کرد: تمامی این اقدامات جهت خدمت‌رسانی بهتر، رفاه مردم و امیدآفرینی صورت گرفته است.

شهردار کلان‌شهر شیراز با تصریح بر این‌نکته که با یاری یاوران شورای اسلامی شهر، برای رفع مشکلات مردم پیش خواهیم رفت، افزود: در شیراز مسیر پیشرفت شتاب گرفته و مدیریت شهری با همیاری شما برگ زرینی از خدمات‌رسانی و امیدآفرینی را رقم‌ می‌زند.

اسدی با بیان اینکه ما در آستانه ۲۲ بهمن جشن چهل‌ و پنجمین سالگرد اتقلاب اسلامی و دو انتخابات مهم هستیم، به حضور پررنگ و مشارکت حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن و رو انتخابات پیش رو بنا بر راهبرد رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

وی در این راستا بر آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری ۴۵۶ پروژه با بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در ابعاد مختلف شهری در دهه فجر اشاره و تصریح کرد: این حجم از اجرای پروژه و تزریق اعتبار طی سال‌های گذشته بی‌نظیر و کم‌سابقه بوده است‌.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین به تشریح برخی پروژهای بزرگ مقیاس پرداخت.‌

تخصیص ۱۲ درصد بودجه پیشنهادی سال جدید شهرداری شیراز به تقویت، ارتقا و تعالی فرهنگی این کلان‌شهر

محمدرضا هاجری نیز با تبریک دهه فجر گفت: طرح مسجد و محله محوری درکنار طرح محرومیت زدایی از محلات دو طرح فاخر و مکمل یکدیگر در حوزه سخت‌افزازی و نرم‌افزاری است که می‌توانیم شاهد تغییر و تحولات گسترده در سطح ۱۷۰ محله شیراز باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در 2 سالی که گذشت نزدیک به ۱۸۰ یادواره شهدا به عنوان آبروی محله با بیش از پنج میلیارد تومان در مناطق یازده گانه ابلاغ و اجرا شد.

وی با تصریح بر ترویج فرهنگ فاطمی عنوان کرد: مدیریت شهری با برگزاری ۳۳۰ محفل، موکب و سوگ و جشن فاطمی در ایام شهادت و میلاد و روز زن در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز همراه با جشن‌های بزرگ شهری در ایام میلاد و روز زن، وفاداری عملی خود را در ترویج فرهنگ فاطمی در تمامی ابعاد به نمایش گذاشته است.

این مقام شورای اسلامی شهر شیراز در عرصه فرهنگ از برگزاری ۱۵۵ مراسم جشن های رجبیه، دهه فجر و شعبانیه در محلات یازده گانه خبر داد و گفت: جشن‌های رجبیه و شعبانیه در محلات می‌تواند شادی، نشاط و شور و سرزندگی را ارتقا و تعالی بخشد و به محلات یازده گانه ابلاغ شده که هر کدام ۵۰ مراسم داشته باشند.

هاجری خاطرنشان کرد: در نظر داریم در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن در محلات و مساجد و ۳۳ تا ۴۵ افطار آسمانی ساده در تمامی محلات برگزار کرده و فضای شهر مقدس شیراز را بهاری کنیم.

وی یادآور شد: سال قبل در ۶۲ مسجد محلات شیراز، مراسم معنوی اعتکاف برگزار شد که امسال این عدد به ۱۲۵ با اعتباری نزدیک به ۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: به‌منظور مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۷۰ مسجد و حسینیه در سطح مناطق یازده گانه، مبلغ۱۷ میلیارد تومان تومان در نظر و در اختیار مناطق یازده گانه قرار گرفت تا با نظارت ناظرین شورا در مناطق و از طریق گروه‌های جهادی مساجد و حسینیه‌های هدف بازسازی شوند.

وی افزود: تخصیص ۱۲ درصد بودجه پیشنهادی ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ به تقویت، ارتقا و تعالی فرهنگی به شهر مقدس شیراز کمک کرده، چنانچه همراه با تدبیر، پیوست فرهنگی و توزیع در طرح و برنامه های محلات و مناطق باشد، می تواند تغییر و تحولات مناسبی در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی،آموزشی و علمی ایجاد کند.

یاوران شورای محلات سرمایه اجتماعی مدیریت شهری هستند

غلامرضا شهریاری نیز با تقدیر از توان جهادی یاوران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: یاوران شورای محلات سرمایه اجتماعی مدیریت شهری هستند.

مشاور شهردار شیراز در حوزه ارتباطات مردمی با تصریح بر تدابیر مدیریت شهری فعلی گفت: امروز دوران تحول شهرسازی کلان‌شهر شیراز شتاب گرفته و شهرداری هیچ پروژه تعطیلی ندارد.

قابل ذکر است؛ در این مراسم از زحمات محمدحسن اسدی شهردار شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به واسطه اقدامات عمرانی، خدماتی و فرهنگی صورت گرفته در سطح شهر توسط یاوران شورا تجلیل بعمل آمد.

 

کد خبر 225544

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید