یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
شنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی ۲۷بهمن ماه جاری فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

به گزارش پیام خبر از اراک، در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی، ۵۵ هنرمند موسیقی در بخش های مختلف به رقابت پرداختند، روز اول این جشنواره به رقابت هنرمندان و نوازندگان سنتور اختصاص داشت که در این راستا ۱۸ شرکت کننده در بخش نوجوان و بزرگسال به صورت حضوری با هم به رقابت پرداختند.

در روز دوم برگزاری جشنواره ۱۶ نفر از هنرمندان و نوازندگان تار و سه تار در گروه سنی بالای ۱۵سال با هم رقابت کردند. این در حالی بود که تعدادی از نوجوانان برگزیده زیر ۱۵سال نیز با اجراهای زیبای خود شور و نشاط مضاعفی را در این جشنواره ایجاد کردند.

در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی نیز ۱۷هنرمند در رشته ویولن و گیتار هنرنمایی کردند.

در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی و در پایان این رقابت ها در بخش سنتور نوجوانان، سوگند قنبریان رتبه اول، آرش جاوید مهر و هستی سلیمانی به صورت مشترک رتبه دوم و پوریا کاج رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش سنتور بزرگسالان؛ مبین لطیفی رتبه اول ،محمد باقری و ثنا عزیزی به صورت مشترک رتبه دوم و حسن نوشادی رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش تار رقابتی، بالای ۱۵سال؛ نیایش ناظری پور رتبه اول،محسن نوری رتبه دوم ،بیتا عربی و محمد مهدی خانمحمدی به صورت مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش سه تار رقابتی بالای ۱۵سال نیز سید علی کاشانی رتبه اول را از آن خود کرد.

در بخش پیانو جوان و بزرگسال؛پیمان فتحیان و آرمان میرطیبی به ترتیب رتبه اول و دوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش پیانو نوجوانان؛یاسین چراغی،ساغر ملکی و نیکا میرزا احمدی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش گیتار نوجوانان داوران اثری را حائز رتبه اول و دوم ندانستند و آرمین زنجیری و دانیال ارجمندی به صورت مشترک رتبه سوم را از آن خود کردند.

در بخش ویلون کلاسیک؛محراب معطی رتبه سوم را کسب کرد.

همچنین در بخش برگزیدگان غیررقابتی؛ از نرگس سیاحی در بخش(سنتور کودک)، رادین فلاحی و نیکان مشهدی در بخش(تار کودک)، نازنین خسرونژاد و امیرعلی وکیلی در بخش(سه تار کودک)، مهرسا فضلی پور در بخش(پیانو کودک)،مهدیس بهنام فر در بخش(گیتار)، محمد ولیان و مهیا راهپیما در بخش (گیتار) تجلیل شد.

 

کد خبر 226042

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید