شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

استاندار فارس در آیین آغاز به کار نمایشگاه صنعت هسته ای:

فارغ التحصیلان رشته صنعت هسته ای بورسیه می شوند؛ ساخت پژوهشکده هسته ای در شیراز

استاندار فارس گفت: تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان رشته صنعت هسته ای می توانند در این زمینه بورسیه شوند و آینده شغلی خود را تضمین کنند.

به گزارش پیام خبر، محمد هادی ایمانیه در آیین گشایش پنجاه و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور که با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، دکتر فقهی معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و سایر مسئولین ملی و استانی در دانشگاه شیراز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بویژه میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، از جوانان بعنوان امیدهای آینده و افتخارات کشور نام برد و گفت: پیشرفت، توسعه و ارتقای کشور مرهون انرژی و انگیزه جوانان، در کنار استفاده از تجربه بزرگان و پیشکسوتان است.
استاندار فارس، با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان و سالروز میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، گفت: همه وظیفه داریم که شرایط ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم؛ یکی از شرایط، قوی شدن جامعه مسلمین است.
وی فرمایش امیرالمومنین علیه السلام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امام علی علیه السلام می فرمایند که "علم، قدرت است". علم در دنیای امروز بهترین وسیله برای برتری و قدرت است؛ همانگونه که در دفاع مسلحانه باید تلاش کنیم و قدرتمند شویم در زمینه های علمی نیز باید برتری داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در فارس به پیشرفت های متعدد جمهوری اسلامی هم اشاره کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد در هرجا که دشمنان فشار آوردند، همت ها و انگیزه ها افزایش یافت و در نتیجه بیشتر رشد کردیم.
وی در ادامه به اثرات مختلف انرژی صلح آمیز هسته ای اشاره کرد و گفت: انرژی هسته ای در بسیاری از زمینه ها از جمله تولید برق، پزشکی و درمان بیماری ها، کشاورزی، آب و فاضلاب و... کاربرد دارد و می توان گره بزرگی از مشکلات مردم را باز کند.
استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود ضمن اینکه به سابقه دانشگاه شیراز در صنعت هسته ای اشاره کرد و از اقشار مختلف مردم فارس و شهر شیراز خواست از این نمایشگاه بازدید کنند و اظهار داشت: انرژی هسته ای منحصرا به سلاح هسته ای محدود نمی شود؛ جمهوری اسلامی ایران بر استفاده صلح آمیز انرژی اتمی متمرکز شده است و نتایج آن در این نمایشگاه به وضوح به نمایش گذاشته شده است.
وی مژده ای هم به جوانان داد و گفت: تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان می توانند در این زمینه بورسیه شوند و آینده شغلی خود را تضمین کنند.

در این آیین توافق نامه ساخت پژوهشکده هسته ای شیراز مابین سازمان انرژی اتمی، استانداری فارس، دانشگاه شیراز و سازمان اوقاف و امور خیریه مبادله شد.

 

کد خبر 226045

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید