یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
یکشنبه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۲۲:۱۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس از برگزاری هشتمین اردوی کتابخوانی عشایر رویداد یک روزه خدمت رسانی به مناطق عشایری استان فارس در منطقه ملای بلوط شهرستان کازرون خبر داد.

به گزارش پیام خبر، محمدحسین فیروزی گفت: منطقه عشایری ملای بلوط شهرستان کازرون روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه میزبان اردوی کتابخوانی عشایر، رویداد یک روزه خدمت رسانی به مناطق عشایری استان فارس خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس گفت: برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر در شهرستان کازرون، هشتمین رویداد خدمات رسانی فرهنگی به مناطق عشایر با هدف تسهیل دسترسی مردم مناطق محروم و عشایر به کتاب است که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از تابستان سال جاری در حال برگزاری است.

به گفته فیروزی، پیش از این این رویداد فرهنگی با همراهی دانش آموزان و جامعه عشایری هفت شهرستان آباده، اقلید، فیروزآباد، خنج، جهرم، سروستان و قیروکارزین اجرا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با بیان اینکه طرح اردوی کتابخوانی عشایر با رویکرد عدالت فرهنگی و در راستای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود گفت: تمرکز این برنامه بر اجرای رویدادهای کتابخوانی و کتاب محور است تا بتوانیم دسترسی مردم عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی را بیشتر کنیم.

وی افزود: هدف دیگر برگزاری این طرح، حضور مسئولان در برنامه‌ها و رویارویی با مشکلات عشایر است تا از طریق این برنامه بتوان بخشی از مشکلات جامعه عشایری را برطرف کرد.

فیروزی با اشاره به اینکه دانش آموزان عشایر از برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر بسیار استقبال می کنند، اضافه کرد: در این اردوها، می توان برق شادی و رضایت را در چشم کودکان و نوجوانان عشایر دید. این اشتیاق نشان دهنده ظرفیت عظیم فرهنگی جامعه عشایر فارس است و لازم است که در همه ابعاد و در دستگاه های مختلف فرهنگی برای مردم عشایر برنامه ریزی شود.مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس تاکید کرد: توجه به نیازهای کتابخوانی گروه های خاص در نهاد کتابخانه های عمومی کشور یک اولویت جدی است.

 

کد خبر 226104

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید