یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: 5 دهک اول جامعه می توانند به صورت رایگان بیمه شوند.

به گزارش پیام خبر از اراک، بوالحسنی با اشاره به اینکه 5 دهک اول جامعه می توانند به صورت رایگان بیمه شوند گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور و ابلاغ سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر رایگان بودن 5 دهک اول جامعه تمامی افرادی که فاقد هرگونه بیمه هستند می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی یا به صورت حضوری به ادارات بیمه سلامت نسبت به بیمه کردن خود و افراد تحت تکفل خود اقدام کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: افرادی که فاقد هرگونه بیمه هستند می توانند به صورت رایگان تا یک ماه از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند که پس از یک ماه ارزیابی وسع از این افراد انجام می شود و دهک بندی آنها مشخص خواهد شد که افرادی که جز 5 دهک اول باشند به صورت رایگان و دهک ششم 20، دهک هفتم 30 درصد، دهک هشتم 40 ، دهک نهم 50 درصد و دهک دهم 100درصد حق بیمه را باید پرداخت کنند.

وی در خصوص حمایت مالی و پوشش هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج نیز گفت: بیش از ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پنج بیماری تحت پوشش بیمه سلامت ایران بود که امروزه نزدیک به 107 بیماری خاص و نادر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات بیمه ای بهره مند می شوند.

این مقام‌مسئول یادآور شد: به طور متوسط 16 هزار و هشتصد بیمه شده را نشان دار کردیم در حال حاضر 51 بیماری به صورت مستقیم بدون اینکه بیمار متوجه شود از خدمات این صندوق استفاده می کنند و کسانی هم که خارج از این 51 بیماری هستند در کمیته مربوطه در اداره کل بررسی و هزینه های آنان پرداخت می شود که تا کنون مبلغی معادل هفت میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه به این بیماران پرداخت شده است.

وی یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط بیمه سلامت را پرداخت هزینه به زوجین نابارور عنوان کرد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت تصریح کرد: بیمه شده می تواند تمامی هزینه ها را بدون سقف ریالی چه در بخش دولتی و در بخش خصوصی با تعرفه دولتی دریافت کنند.

بوالحسنی گفت: با تمهیدات دولت محترم با تخصیص ارز دارو به سازمانهای بیمه گر پایه به جای اینکه ارز به شرکتهای دارویی پرداخت شود مستقیم به بیمه شده و در حین تهیه دارو تخصیص می یابد.

 

کد خبر 226163

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید