شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۰۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: دو هزار و ۸۶۰ پایگاه نیکوکاری متشکل از موکب‌ها، پایگاه بسیج و مراکز نیکوکاری در سطح استان مرکزی فعالیت داردند.

به گزارش پیام خبر از اراک، مجید مومنی در نشست خبری جشن نیکوکاری و برگزاری جشن خودکفایی ۴۳۰۰ خانوار تحت حمایت، گفت: ۱۴ اسفندماه سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) است که ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دستور حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه۸۰ هزار نفر مستمربگیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هستند افزود: با توجه به ورودی‌ها، کمک‌ها و اقدامات انجام شده خانواده‌های مددجو از ۴۵ هزار خانوار به ۴۳ هزار خانوار کاهش یافته که نشان دهنده این است که وضعیت خانواده‌های مددجو امسال بهتر شده است.

مومنی عنوان کرد: ۳۸۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان مرکزی وجود دارد و مردم که مثل همیشه در همه صحنه‌ها حضور دارند در کمک به نیازمندان همیشه پای کار بوده‌اند و به نیازمندان کمک‌های خود را رسانده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: ماه شعبان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم که در پایان سال جشن نیکوکاری را پیش‌رو داریم که جمع‌آوری کمک‌ها از بهمن‌ماه اقدام شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی اظهار کرد: ۸۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌هایی است که توسط مردم جمع‌آوری شده و برای سال آینده ۹۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و تا به الان مبلغ ۷۵ میلیارد تومان واریزی داشته‌ایم که در حال کمک‌رسانی به نیازمندان نیز هستیم.

مومنی در ادامه گفت: در راستای کمک به نیازمندان، آموزش و پرورش نیز ۴۰ هزار بسته نیز به دانش‌آموزان نیازمندان اهدا کرده است و دو هزار و ۸۶۰ پایگاه نیکوکاری متشکل از موکب‌ها، پایگاه بسیج و مراکز نیکوکاری در سطح استان مرکزی وجود دارد که برای جمع‌آوری کمک‌ها و اهدای آنها به نیازمندان فعالیت دارد.

وی در رابطه با برگزاری جشن نیکوکاری افزود: زنگ نیکوکاری 14 اسفندماه در یکی از مدارس سطح کلانشهر اراک به مناسبت سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نواخته خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: ۲۴۵ سری جهیزیه توسط مراکز نیکوکاری با ارزش ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به عروس و دامادها نیازمند اهدا شده است. ۶۲۱ سری جهیزیه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز اهدا شده است. یکی از اصلی‌ترین اقدامات و کارهای کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که برای آن دو بال تهیه مسکن و ایجاد اشتغال را در نظر گرفته‌ایم.

مومنی خاطر نشان کرد: در مرکز مطالعات کمیته‌امداد روی ۴۳ هزار خانوار تحقیقات میدانی صورت گرفته، برای ۲۹ هزار خانوار زمینه ایجاد اشتغال فراهم شده و چهار هزار و ۷۲۷ خانوار آموزش‌های لازم برای ایجاد اشتغال را دیده‌اند و در این راستا مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۷۶۱ فقره اشتغال پایدار در استان مرکزی توسط کمیته امداد ایجاد شده، همچنین دو هزار و ۲۰۰ پرونده نیز در بانک‌ها وجود دارد که اگر اعتبار به آنها اختصاص پیدا کند میزان اشتغال ایجاده شده افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در پایان تصریح کرد: جشن خودکفایی با نام «بلندای همت» برای چهار هزار و ۳۰۰ خانوار در استان برگزار خواهد شد.

مردم شریف استان مرکزی می‌توانند کمک‌های خود را از دو روش استفاده از کد دستوری #۰۸۶*۸۸۷۷* و واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۰۶۱۳-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ اقدام کنند.

 

کد خبر 226918

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید