شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۳:۵۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کتاب «مروری بر شعر غنایی فارسی» توسط انتشارات تخت‌جمشید منتشر شد.

به گزارش پیام خبر،کتاب «مروری بر شعر غنایی فارسی» توسط انتشارات تخت‌جمشید منتشر شد.

این چندمین کتابی است که از سوی انتشارات تخت جمشید در شیراز اسفندماه جاری منتشر شده است.

در معرفی این کتاب می خوانیم: شعر غنایی یکی از جذاب‌ترین گونه های ادبی جهان است که همپای شکل گیری عواطف و احساسات بشر خلق شده است و بی‌گمان تا آن زمان که نبض زندگی می‌تپد. وجود خواهد داشت.

نخستین نمود شعر غنایی در ایران در هنر گوسانان هویداست و تابناک‌ترین ظهور آن در قرن ششم تا هشتم هجری قمری به وقوع پیوسته است، برهه‌ای که منتهای تحولات اجتماعی الدیشه فردیت و وارستگی طوفان مغول و بارگاه سلاطین را در آیینه اشعار انوری خاقانی نظامی سعدی و حافظ باز کرده است و به حقیقت تاکنون هیچ عهدی نتوانسته است با آن لاف همسنگی زند.

کتاب مروری بر شعر غنایی فارسی از قرن ششم تا هشتم هجری قمری توسط زرین تاج واردی استاد دانشگاه شیراز به رشته تحریر درآمده است.

زرین تاج واردی متولد ۱۳۴۳ شیراز در سال ۱۳۷۸ به‌عضویت هیئت علمی تمام‌وقت دانشگاه شیراز پذیرفته شد و با مرتبه علمی استادیار در امر آموزش دانشجویان بخش زبان و ادبیات فارسی همکاری می‌کند.

از جمله سوابق پژوهشی او چاپ ۴ مقاله و مشاوره ۴ پایان‌نامه و راهنمائی یک پایان‌نامه و انجام طرح پژوهشی با عنوان «علل حضور و عدم حضور آیه و حدیث در شعر فارسی» می‌باشد و تخصص اصلی ایشان شعر غنائی است.

 

کد خبر 227003

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید