یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۹۱۸ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال خرید مرحله اول طرح فجرانه از ۱۷ بهمن‌ماه تا روز گذشته ( دوشنبه) در این استان انجام شد.

به گزارش پیام خبر از اراک، جمشید امیدی روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی طرح کالابرگ الکترونیک با محوریت بررسی روند طرح فجرانه در اراک، افزود: مرحله اول طرح فجرانه از ۱۷ بهمن‌ماه امسال آغاز و تا فردا ۱۶ اسفندماه جاری ادامه دارد.

وی بیان کرد: هنوز ۳۰۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال از خرید فجرانه استان مرکزی در مرحله اول باقی مانده که انتظار است دهک‌های مشمول در فرصت باقی‌مانده خرید خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: طرح فجرانه برای مدت سه ماه در نظر گرفته شده و مرحله دوم آن از ۲ روز دیگر، ۱۷ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۶ فروردین‌ماه سال آتی ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: مرحله سوم این طرح از ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه است.

امیدی اظهار کرد: طرح فجرانه مشمول دهک‌های اول تا هفتم است و بر اساس کد ملی سرپرست خانوار است و با هر کارت اعتباری امکان خرید وجود دارد.

وی گفت: جمعیت مشمول طرح فجرانه برای هفت دهک در استان مرکزی ۳۶۱ هزار و ۱۴۵ خانوار معادل یک میلیون و هفت هزار و ۳۳۴ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: سهم اعتباری این استان از طرح فجرانه ۲ هزار و ۲۱۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در هر مرحله است.

امیدی اظهار کرد: بیشترین فروش طرح فجرانه استان مرکزی تا قبل از ۲۲ بهمن ماه انجام شد و در روزهای نخست خرید ۶۰ هزار خانوار در روز به ثبت رسید.

وی گفت: یک سال تلاش شد تا حدود یک‌هزار و ۵۰۰ فروشگاه به این طرح اتصال پیدا کنند اما امروز تعداد آنها به سه‌هزار و ۱۵۱ مرکز رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: طرح فجرانه هیچ ارتباطی با یارانه خانوارها ندارد و تاکنون این طرح در استان مرکزی با استقبال خوبی همراه بوده است.

امیدی گفت: چند روز ابتدایی اجرای طرح، تجمع و صف‌هایی در فروشگاه‌ها اجرا کننده طرح در استان مرکزی وجود داشت اما هم‌اکنون با روند خوبی طرح در حال اجرا است و مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: سوئیچ حدود ۲۷۸ فروشگاه این استان به دلیل تعادل به هم خوردگی تراز نقد با کالابرگ بسته شده که پس از اخذ تعهد کتبی برای آنها بازگشایی می‌شود.

 

کد خبر 227043

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید