شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ۲۰:۴۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که یک میلیارد ریال از شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش پیام خبر،سرهنگ امیرحسین سلیمانی، بیان کرد: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در یکی از سایت‌های مجازی با آگهی دریافت وام قرض الحسنه از سوی فردی به هویت نامعلوم آشنا شده و با اعتماد بی‌جا، غافل از نیات شوم این مجرم، برای دریافت وام قرض الحسنه مبلغ یک میلیارد ریال را به حساب وی طی چندین مرحله واریز و پس از آن فرد آگهی دهنده دیگر پاسخگو تماس‌های وی نبوده است.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: فرد مذکور با فریب قربانی به بهانه دریافت وام بدون سپرده گذاری و در کمترین زمان ممکن، از قربانی خود پیش پرداخت گرفته و مبلغ اخذ شده را در کارت‌های اجاره‌ای به گردش درآورده تا رد پای خود را مخفی نگه دارد.
سرهنگ سلیمانی به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با پیشنهادات دریافت شده در فضای سایبری دقت نظر داشته و لازم به یادآوری است که استعلام دریافت وام توسط بانک‌های عامل بوده و همچنین کاربران گرامی با صیانت از مدارک هویتی خود راه ورود مجرمین به مقاصد کلاهبردارانه و پولشویی را مسدود کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ میان بگذارند.

 

کد خبر 227075

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید