شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بر اساس وصیت مرحومه زهرا سعادت، منزل وی به مساحت سه هزار و 800 مترمربع به منظور گسترش و توسعه بیمارستان و ارائه خدمات جامع به بیماران سرطانی، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجمع خیرین تامین سلامت تحویل داده شد.

به گزارش پیام خبر، سید وحید حسینی، امروز در مراسم تجلیل از خیرین برگزیده بیمارستان آنکولوژی امیر ضمن قرائت شعری از سعدی شیرازی، گفت: ما وام دار اندیشه پاک بزرگان خود هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان خاطراتی از مرحومه سعادت، بانی بیمارستان امیر، گفت: من بسیار از این بانوی بزرگ آموختنی یاد گرفتم و بسیار دقیق رفتار می کرد.

وی با اشاره به اینکه مستاصل ترین بیماران کسانی هستند که سرطان دارند چرا که ناامیدی هم بر آنان مستولی می شود، افزود: تا هر جایی که توان داشته باشم، یاری رسان خواهم بود و هر کسی با هر اندازه کمک کند، قابل ستودن است و امیدوارم خیر و رفتار نیک همواره ادامه داشته باشد.

حسینی افزود: بیشترین مراکز درمانی شهر شیراز، خیریه است و پزشکانی که در این مراکز فعالیت می کنند هم در این کار خیر سهیم هستند و کاری که خیرین انجام می دهند، بسیار ماندگار خواهد بود و خیر و ثواب برای خیرین تا زمانی که کار خیرشان پابرجا و ماندگار باشد، حتی اگر خیر عزیز هم فوت کرده باشد، ثواب آن نوشته خواهد شد.

دکتر علی امانتی، هم گفت: خدمات شکل گرفته ماحصل نیت خیر مرحومه سعادت نسبت به بیماران داشتند و یکی از ستون های درمان بیماران سرطانی را شکل داد و روزبروز کیفیت خدمات و تعداد خدمات بیشتر می شود و همواره مرحومه سعادت بسیار حمایت داشت.

رئیس بیمارستان آنکولوژی امیر اضافه کرد: ذوق سرشاری در مرحومه سعادت برای ارائه خدمت به بیماران دیده می شد.

وی گفت: در مدت کوتاهی که به عنوان مدیر بیمارستان منصوب شدم، بروز نگهداشتن بیمارستانی که در بعد سرطان به بیماران منطقه و کشورهای دیگر کمک می کند، بسیار سخت است و مبالغی که توسط خیرین هزینه شده است، باعث شده تا این مرکز به عنوان یک مرکز بسیار مهم و بروز محسوب شود.

دکتر امانتی اظهار کرد: توجه به بیمارستان های آنکولوژی باید مدام ادامه داشته باشد چرا که مدام موارد بیمارستانی بروز رسانی می شود و لازم است این موارد هم شکل گیرد.

وی افزود: کار کردن در محیط بیمارستانی که تک تخحصصی است و بیماران آن مداوم حضور پیدا می کنند سخت است و رابطه نزدیک بین بیماران و کادر شکل گرفته چرا که بیماران ما مدام حضور می یابند و شاید تا چند سال رفت و آمد داشته باشند.

دکتر امانتی با اشاره به اینکه در فعالیت های ما علاوه بر کار درمانی، کار پژوهشی هم در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: یکی از مواردی که باید در دستور باشد، اقامتسرا هست که کانکس هایی در پشت پارکینگ قرار گرفته است و شرایط مناسبی ندارد و شرمنده همراهان هستیم.

وی گفت: ورودی بیمارستان به چشم نمی آید و لازم است روی زیباسازی محوط بیرونی بیمارستان کارهای شایسته های انجام دهیم.

به گفته امانتی، پارکینگ طبقاتی باید برای بیمارستان ساخته شود تا بیماران و همراهان آنان دغدغه پارکینگ نداشته باشند و لازم است استاندار فارس، شهرداری پای کار بیایند.

رئیس بیمارستان آنکولوژی امیر افزود: ICU این بیمارستان غیرفعال شده بود و قابل قبول نبود که بیمارستانی با 140 تخت مرکز مراقبت های ویژه نداشته باشد و اگر بیماری به این بخش نیازمند باشد، نمی توانست استفاده کند و پس از انتصاب من به عنوان مدیر بیمارستان، این بخش مجدد با سه تا چهار تخت راه اندازی شد.

مهدی مومن زاده هم گفت: حیات بخشی به موجودات، انسان و طبیعت از صفات الهی است و هر کسی که در عرصه درمان تلاش می کند، راه این صفت الهی را ادامه داده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری فارس افزود: در عرصه های مختلف خیرین وجود دارند و این عرصه خیرخواهی بسیار گسترده است و امیدوارم مسیر و نیت خیر روزبروز نورانی تر و پرفروغ تر باشد.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم بر اساس وصیت مرحومه زهرا سعادت، منزل وی به مساحت سه هزار و 800 مترمربع به منظور گسترش و توسعه بیمارستان و ارائه خدمات جامع به بیماران سرطانی، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجمع خیرین تامین سلامت تحویل داده شد، مرحومه سعادت پس از فوت فرزندش امیر حدائق که بر اثر سرطان از بین رفت، سنگ بنای بیمارستان امیر را بنا نهاد و خود او هم 18 مهرماه سال جاری درگذشت.

 

کد خبر 227271

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید