شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
جمعه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۸:۵۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه متروی شیراز از همان روز اول سال برای خدمت رسانی به زائرین و گردشگران فعال است، اظهار کرد: اتوبوس های گردشگری هم در نظر گرفته شده است و از مسافرین نوروزی تقاضامندم از ظرفیت های اتوبوس های گردشگری، مترو و حمل و نقل عمومی شیراز استفاده کنند.

هادی شهدوست شیرازی در گفتگو با پیام خبر گفت: هر سال برای آغازین روزهای سال جدید تمهیدات ترافیکی توسط پلیس راهور و شهرداری اندیشیده می شود و امسال هم برای ورود به سال 1403 شهرداری شیراز با در نظر گرفتن امکاناتی که دارد و با همراهی پلیس راهور یک سری محدودیت های ترافیکی در اطراف اماکن گردشگری و زیارتی لحاظ کرده و دسترسی های آنها را محدود کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه امسال در حوزه پارکینگ ها سعی کردیم که از فضاهای مختلف موجود در شهر استفاده بهینه کنیم به عنوان مثال در اطراف باغ ارم پارکینگ عمومی وجود ندارد، گفت: با تعاملی که دانشگاه شیراز توسط شهرداری شیراز انجام شد، پارکینگ محوطه دانشگاه شیراز به اندازه یک هزار و 200 خودرو در اختیار مهمانان نوروزی که به باغ ارم مراجعه می کنند، قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اطراف مجموعه های تاریخی حافظیه هم به همین ترتیب از ظرفیت اماکن مختلف اداره غله و دانشگاه ادبیات استفاده خواهیم کرد، افزود: مقرر شده است با همکاری آموزش و پرورش از ظرفیت حیاط مدارس که در نزدیکی اماکن گردشگری و زیارتی هستند، استفاده شود و این مصوبه شورای ترافیک استان و شورای هماهنگی سفرهای نوروزی فارس است و مدارسی که در محورهای ترافیکی قرار دارند و یا اینکه در نزدیکی اماکن گردشگری و زیارتی هستند با حفظ مسائل امنیتی و ایمنی حیاط خود را در اختیار پارکینگ عمومی شهر قرار دهند.

شهدوست شیرازی با یادآوری این مطلب که همه می دانند که حجم خودروها در شهر شیراز به واسطه گردشگری پذیر بودن، زیاد است، افزود: شیرازی ها هم در ایام نوروز به اماکن گردشگری سر می زنند و این باعث افزایش حجم ترافیک می شود.

وی گفت: ما تمام تلاش خود را انجام داده ایم اما باید بدانند که در مناطق شکل گرفته شهری مثل بافت تاریخی، زمینی برای احداث پارکینگ وجود ندارد به خاطر همین هم هست که ما از ظرفیت حیاط دستگاه های اجرایی و مدارس آن مناطق برای اختصاص پارکنیگ استفاده خواهیم کرد.

شهدوست شیرازی اظهار کرد: محدودیت های ترافیکی از سال آینده اعمال خواهد شد و شهرداری 6 دستگاه پارکینگ را پیش بینی کرده که در اطراف مرز محدوده ترافیکی در شهر شیراز احداث کند که با احداث این پارکینگ ها تقریبا شهروندان می توانند خودرو خود را پارک کنند و از ظرفیت حمل و نقل عمومی استفاده بکنند.

وی با اشاره به اینکه متروی شیراز از همان روز اول سال برای خدمت رسانی به زائرین و گردشگران فعال است، اظهار کرد: اتوبوس های گردشگری هم در نظر گرفته شده است و از مسافرین نوروزی تقاضامندم از ظرفیت های اتوبوس های گردشگری، مترو و حمل و نقل عمومی شیراز استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: 250 دستگاه تاکسی با مبدا و مقصد مشخص برای سهولت کار زائران و گردشگران مشخص کرده این و امیدوارم که امسال نوروزی با کمترین ترافیک یا ترافیک روان در شهر شیراز را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در اطراف سعدیه هم از زمین های خصوصی برای پارکینگ نوروزی استفاده خواهیم کرد، افزود: در ایام نوروز بلوار منتهی به آرامگاه سعدی به صورت یک طرفه می شود تا مسافرین نوروزی از یک سمت وارد و از سمت دیگری خارج شود و ضلع جنوب محور حافظیه برای این ایام مسدود سازی می شود و این محدودیت های ترافیکی از بیست و هشتم اسفند جاری آغاز می شود و تا پایان پانزدهم فروردین ادامه می یابد.

 

کد خبر 227572

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید