شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۹:۱۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه محور گویم در اولویت امسال قرار گرفت و تا سال آینده مشغول احداث زیرگذر گویم خواهیم بود، گفت: به واسطه سهولت ورود مسافران نوروزی به شیراز سمت جنوبی زیرگذر گویم که مسیر غرب به شرق و مسیر ورود به شهر شیراز محسوب می شود، تا چند روز آینده آسفالت خواهد شد و زیر بار ترافیکی می رود.

محمد امین، در گفتگو با پیام خبر، با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان و استفاده مسافرین نوروزی از آن، گفت: محور گویم یکی از محورهایی است که این آزادراه را به شیراز متصل می کند و مسافرینی که از سمت شمال استان وارد شیراز می شود از این محور استفاده خواهند کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه محور گویم در اولویت امسال قرار گرفت و تا سال آینده مشغول احداث زیرگذر گویم خواهیم بود، افزود: به واسطه سهولت ورود مسافران نوروزی به شیراز سمت جنوبی زیرگذر گویم که مسیر غرب به شرق و مسیر ورود به شهر شیراز محسوب می شود، تا چند روز آینده آسفالت خواهد شد و زیر بار ترافیکی می رود.

وی با اشاره به اینکه نیمی از این زیرگذر تمام شده و امکان عبور از آن وجود دارد، از این رو سمت جنوبی آن که سمت غرب به شرق محسوب می شود، زیر بار ترافیکی خواهد می رود و در آزادسازی ترافیک تاثیر زیادی دارد، افزود: تا انتهای عملیات اجرای زیرگذر با ترافیک مواجه هستیم.

امین گفت: این محور 2 کیلومتری تا در دهه فجر سال 1403 مورد بهره برداری قرار می گیرد و پروژه گویم بیش از یک هزار و 500 میلیارد هزینه داشت که شامل تملک و احداث می شود و سمت خروج از شهر هم مشغول تجهیز کارگاه هستیم.

وی گفت: تا زمان بهره برداری از پروژه گویم شاهد ترافیک خواهیم بود و پروژه های دیگری نظیر بزرگراه 55 متری در نظر گرفته شده است که به کاهش ترافیک کمک می کند و بخشی از بزرگراه 55 متری به میزان چهار کیلومتر، که به تقاطع آفرینش و بلوار حسینی الهاشمی متصل می شود، تا اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

امین گفت: برنامه شهرداری اینست که با احداث زیرگذر گویم و احداث بزرگراه 55 متری در کاهش ترافیک منطقه شمال غرب شیراز گام بردارد و مشکل ترافیک منطقه را حل کند.

وی گفت: عملیات اجرایی احداث بزرگراه 55 متری در حال انجام است و تا به شهرک گلستان برسد عملیات سنگین عمرانی شکل می گید و احداث تونل هم خواهیم داشت و امیدواریم تا سال 1404 این بزرگراه را به شهرک گلستان متصل کنیم.

 

کد خبر 227574

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید