شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۱۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل هواشناسی فارس با اشاره به اینکه با یاری خداوند متعال سال 1403 با باران آغاز می شود، گفت: سامانه بارشی قدرتمندی در روزهای 29 اسفند 1402 و اول فروردین 1403 وارد استان می شود و سال تحویل بارانی خواهد بود.

مسعود حقیقت، در گفتگو با پیام خبر، با اشاره به اینکه با یاری خداوند متعال سال 1403 با باران آغاز می شود، گفت: سامانه بارشی قدرتمندی در روزهای 29 اسفند 1402 و اول فروردین 1403 وارد استان می شود و سال تحویل بارانی خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی فارس با اشاره به اینکه سامانه بارشی که از دیروز منتظر ورود آن بودیم مناطقی از شمال، شمال غرب و بخشی های از مرکز را پوشش داد و در شیراز در شهرک گلستان یک میلی متر باران آمد، گفت: این سامانه از شمال و شمال غرب عصر امروز خارج می شود و بارش های پراکنده و وزش باد را خواهیم داشت.

وی گفت: در آستانه سال جدید و بهار طبیعت و بهار قرآن از 29 اسفند تا اول فروردین شاهد بارش باران خواهیم بود که هشدار نارنجی و احتمال خسارت برای آن صادر شده است و این سامانه بارش باران، رعد و برق، تگرگ و در ارتفاعات شمال استان بارش برف را خواهیم داشت و افزایش سرعت ورزش باد و مه در گردنه های کوهستانی شاهد خواهیم بود.

حقیقت اظهار کرد: این 2 روز کاهش دید و مه گرفتگی شاهد هستیم و در غالب مناطق استان این سامانه با شدت و ضعف فعالیت دارد و در شهرهای شمالی، مرکزی و شیراز مخاطره این سامانه بیشتر است و لغزندگی جاده ها و آبگرفتگی معابر از دیگر مخاطرات این سامانه است که شهرداری ها باید بیشتر مراقب باشند.

وی گفت: افزایش روان آب و بالاآمدن سطح آب و صاعقه می تواند خطر آفرین باشد و افرادی که به دامن طبیعت رفتند مراقب باشند در زمان صاعقه به مکان های امن و به دور از رطوبت مراجعه کنند.

مدیر کل هواشناسی فارس با اشاره به اینکه این 2 روز می تواند خطرآفرین باشد، اظهار کرد: این 2 روز سرد و بارانی خواهد بود و در زمان سال تحویل بارش خواهد بود و سال جدید با باران همراه است و تا پنج فروردین انتظار باران در شمال، مرکز و شرق و غرب استان خواهیم داشت و دورنمای نقشه ها این موضوع را نشان می دهد.

 

کد خبر 227609

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید