شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۱۶
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بوستان و تفرج گاه چنارراهدار یکی از بی نظیرترین تفرج گاه ها و منطقه تفریحی برای مردم شیراز تبدیل می شود و بوستان چنارراهدار با مساحت هایی که دارد می تواند نقطه جاذب سفر به شهر شیراز باشد.

به گزارش پیام خبر، سیده مریم حسینی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: نوع فعالیت ها را در منطقه 9 شناخته شده است و فعالیت ها بسیار در رضایت مندی مردم موثر بوده است.

رئیس کمیسیون محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: تفرج گاه چنارراهدار یکی از بی نظیرترین تفرج گاه ها و منطقه تفریحی برای مردم شیراز تبدیل می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه فعالیت های شهرداری شیراز در کشور زبانزد شده است که از 76 تقاطع غیر همسطح ساخته شده و یا در حال احداث در شهر شیراز، از ابتدا تاکنون، گفت: 38 مورد مربوط به دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز است، ریل گذاری هایی که انجام می شود در قالب بیان محرومیت زدایی، شیراز می تواند الگوی محرومیت زدایی در کشور باشد و به خاطر عدالت اجتماعی و امنیت اجتماعی محرومیت زدایی را شکل می دهیم و تفکر مدیریت شهری را باید به سمت محرومیت زدایی ببرد و پروژه ها در این مناطق شکل گیرد تا ساکنین این مناطق توانمند شوند.

عبدالصالح رستم زاده، هم افزود: در سال 1402 میزان 24 میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی منطقه 9 بود که با بخش انتقالی از 1401 در مجموع به 38 میلیارد تومان رسید و این پروژه ها در اکثر محلات این منطقه اجرا شد.

شهردار منطقه 9 شیراز با اشاره به اینکه تمرکز شورای شهر شیراز در سال گذشته و سال جاری بر محرومیت زدایی بود و بودجه محرومیت زدایی مسیر ویژه ای برای بودجه های شهرداری در حوزه محرومیت زدایی فراهم کرد، تاکید کرد: بیش از 24 هزار متر مربع پیاده رو سازی و مناسب سازی پیاده رو ها در محلات هدف انجام شد.

وی با اشاره به اینکه احداث جداول آب های سطحی و کانیوگذاری در سطح محلات بود، اضافه کرد: 2 پروژه لوله گذاری با عدد هفت و هفت دهم میلیارد تومان در مهدی آباد برای دفع آب های سطحی انجام شد.

رستم زاده با تاکید بر اینکه در سال 1403 وارد فاز جدیدی از محرومیت زدایی در محلات می شویم، تاکید کرد: بودجه منطقه 9 از 24 میلیارد تومان به 78 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که یکی از بالاترین نرخ رشد را در بین مناطق محسوب می شود و در سال جدید دنبال احداث بوستان در محلات هدف هستیم و بحث آسفالت، لوله گذاری و کانیوگذاری ادامه دارد.

وی از ایجاد بوستان در محله سامان با اعتبار 23 میلیارد تومان خبر داد و گفت: از پروژه های محرک توسعه در سال 1403 در سطح منطقه شکل می گیرد.

رستم زاده افزود: حداکثر تلاش این بوده است که بخشی از مربوط به کار 1403 را در سال جاری انجام دهند و اقدامات مربوط به انتخاب پیمانکار انجام دهند.

وی گفت: بوستان طلائیه با اعتبار بیش از یکصد میلیارد تومان با پیمانکار جدید احداث خواهد شد، این بوستان سال ها عملیات اجرایی آن روی زمین مانده بود.

رستم زاده افزود: افزایش سرانه فضای سبز منطقه در دستور کار منطقه است و مشاور 240 هکتاری را در 2 حاشیه رودخانه تعریف کرده است و تمرکز را بر اجرای بخشی از این بوستان 240 هکتاری قرار داده ایم، بوستان خانواده و بوستان یک هکتاری فناوری، محله سجادیه پروژه هایی هستند که در سال 1403 عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی پیاده روهای سطح منطقه برای افراد توان خواه است، افزود: سه پیمانکار برای این موضوع در نظر گرفته شده است و سعی کردیم تمرکز بر این موضوع باشد، معبری که پیاده رو خاکی باشد را در سطح منطقه نداشته باشیم.

شهردار منطقه 9 شیراز اضافه کرد: توسعه امکانات ورزشی در سطح منطقه از دیگر برنامه های ماست و در سال 1403، سه سوله ورزشی در شهرک امام حسین (ع) و رضوان احداث خواهیم کرد که بودجه اولیه آن نزدیک به 30 میلیارد تومان است و یکی از این سوله ها برآورد اولیه آن 30 میلیارد تومان است و سعی کردیم جانمایی آن به گونه ای باشد که در دسترس اکثر محلات باشد.

رستم زاده گفت: احداث سه مخزن فضای سبز پیش بینی شده است که یک مورد آن 30 میلیارد تومان هزینه احداث دارد و در صرفه جویی در مصرف آب اقدام کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر عدد 590 میلیارد تومان برای این منطقه در نظر گرفته است، افزود: پیش بینی اینست که با توجه به پروژه ها و ریز پروژه این عدد به بالای 700 میلیارد تومان برسد.

شهردار منطقه 9 شیراز با یادآوری این مطلب که نزدیک به 59 درصد تاکنون تحقق بودجه داشته ایم، افزود: تحقق بودجه در اردیبهشت ماه به صورت کامل شکل می گیرد و ریز پروژه ای که در سطح منطقه باشد و انجام نشده باشد، را نداریم.

رستم زاده گفت: بودجه عمرانی و خدمات شهری پیش بینی شده برای سال آینده 590 میلیارد تومان است که عدد پیش بینی ما بیش از 700 میلیارد تومان است که باید با متمم این عدد اصلاح کنیم.

وی گفت: توافقی که توسط استانداری انجام شد 18 کیلومتر کمربندی در مورد آسفالت به شهرداری محول شد و نارضایتی مردم در این حوزه وجود ندارد، قانون گذار روشنایی معابر را در حطیه کار اداره برق قرار داده است و هزینه هایی که انجام می شود از محل پرداخت عوارض مردمی است و هزینه احداث و روشنایی معابر از محل بودجه دولتی باید تامین شود.

رستم زاده گفت: هیچ کدام از دستگاه های خدمات رسان با نصف سرعت شهرداری فعالیت و خدمات رسانی نمی کنند.

شهردار منطقه 9 شیراز افزود: اقدامات خوبی در این منطقه در حوزه ستاد استقبال داشتیم و این ستاد در ورودی پل طبیعت راه اندازی شده است و بحث افطاری ساده را در زمان افطار خواهیم داشت و امیدوارم این فضا، مورد اسقبال و رضایت مردم قرار گیرد.

رستم زاده با اشاره به اینکه بسته های مختلف سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است، افزود: برخی بسته ها مراحل بررسی را طی کرده و در حال انتخاب پیمانکار هستند.

وی گفت: پروژه چنارراهدار به تفرج گاه خلاصه نمی شود و آن یک بخشی از بوستان 240 هکتاری است و قبلا مطالعاتی انجام دادند که رودخانه چنارراهدار به پنج فاز تبدیل شد و در فاز اول احداث تفرج گاه را در دستور کار قرار داد که هنوز هم تکمیل نیست و از سمت جاده بوشهر ورودی برای تفرج گاه در نظر گرفته شود و سرمایه گذار پروژه 105 میلیارد تومانی را در این محدوده در نظر گرفته است و سال آینده مراحل گزینش سرمایه گذار شکل می گیرد.

رستم زاده افزود: بوستان چنارراهدار به کل منطقه 9 مربوط می شود و طراحی آن یک بوستان فراشهری است و بوستان چنارراهدار با مساحت هایی که دارد می تواند نقطه جاذب سفر به شهر شیراز باشد و اصلاحات در رودخانه در چند بخش در نظر گرفته شده است که یک شیب شکن ایجاد شده و یک شیب شکن هم در سال جدید ایجاد می شود.

 

کد خبر 227660

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید