شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۱۵:۲۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل صمت استان مرکزی گفت: توسعه تکنولوژی تولیدات در استان صنعتی مرکزی مشهود است.

به گزارش پیام خبر از اراک، علی جودکی امروز ۲۸ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی گفت: یکی از معضلات حوزه کارگری تناسب نداشتن درآمد و حقوق با حجم کار است و این دلیلی شده با اینکه میانگین پرداختی استان مرکزی بالاتر از کل کشور است، استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن با کمبود نیروی کار ماهر و متخصص مواجه شود. 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: در بسیاری از شهرهای استان دچار کمبود نیروی ماهر و حرفه ای هستیم و برای رفع این معضل هنرستان های فنی و حرفه ای راه اندازی شده است. 

وی مبلغ صادرات استان را یک میلیارد و ۵۶ میلیون دلار در ۱۱ ماهه گذشته عنوان کرد و افزود: نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد برخوردار بوده است. 

جودکی با بیان اینکه استان در حوزه واردات ۴۷ درصد رشد داشته است، گفت: مبلغ واردات استان در ۱۱ ماهه سال گذشته ۵۸۱ و امسال ۸۵۴ میلیون دلار بوده است. 

مدیر کل صمت ادامه داد: واردات استان عمدتا در مواد اولیه واحدهای تولیدی، ماشین آلات خط تولید و کالای واسطه ای بوده است که این مهم توسعه تکنولوژی تولیدات در استان صنعتی مرکزی را نشان می دهد.

وی گفت: رفع ناترازی انرژی بحث کلان و ملی است که با همکاری وزارت نیرو با ظرفیت تولید برق سی اچ پی در حال رفع این مشکل هستیم.

جودکی با اینکه رشد صادرات و استفاده از ظرفیت های خالی معدنی از برنامه های مهم و هدف در سال آینده است، گفت: با افتخار، هیچ زنجیره‌ی تولیدی در کشور نیست که بخشی از آن در استان مرکزی نباشد.

 

کد خبر 227743

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید