شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۱۶:۵۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر کل فرودگاه های استان فارس گفت: در ایام نوروز انجام 129 پرواز فوق العاده نوروزی در مسیرهای داخلی و بین المللی از فرودگاه بین المللی شیراز برنامه ریزی شده است.

به گزارش پیام خبر، فخرالدین کشاورز، در تشریح خدمات فرودگاه استان در ایام نوروز اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده ۱۲۹ پرواز فوق العاده در مسیرهای داخلی و بین المللی انجام می شود.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس افزود: پروازهای داخلی به شهرهای کیش، تهران، مشهد، بندرعباس، ساری و اهواز است، همچنین برای پروازهای خارجی مسیرهای استانبول، دبی و تفلیس برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در مسیر دوحه قطر نیز با تغییر نوع هواپیما برنامه ریزی لازم صورت گرفت تا پاسخگوی تقاضاها باشیم.

کشاورز ادامه داد: اکثریت شرکت های هواپیمایی فعال خدمات دهنده در سطح کشور در ایام نوروز به شیراز پرواز خواهند داشت که هواپیمایی جمهوری اسلامی، آسمان، کیش ایر، پارس ایر، قشم ایر، فلای پرشیا، ایر وان، زاگرس، کاسپین و ..‌.از جمله این شرکت ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: به صورت خاص در ایام تعطیلات نوروزی پرواز شرکت های هواپیمایی یزد ، آوا و وارش به پروازهای برنامه ای این ایام اضافه خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس تصریح کرد: شرکت های بین المللی ارائه دهنده خدمات در ایام نوروز همچون شرکت ترکیش برای مسیر استانبول، کورندون در مسیر ترکیه شهر قیصریه، هواپیمای ایر تور و فلای دبی در مسیر دبی افزایش پرواز داشتند.

کشاورز اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی که از شرکت های هواپیمایی دریافت شده است از روز ۲۴ اسفند پروازها آغاز شده است و تا روز ۱۸ فروردین ادامه دارد.

وی در خصوص رشد پروازها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ در موضوع پروازهای داخلی تغییر رو به رشد را نداشتیم و این موضوع ناشی از بضاعت ناوگان کشور بوده است. این در حالی است که تقاضای سفر داشتیم اما به دلیل پاسخگو نبودن ناوگان این افزایش برقرار نشد.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس ادامه داد: در خصوص پروازهای خارجی با اضافه شدن تعداد هواپیما و افزایش پروازها و شرکت های جدید، در سال جاری رشد ۱۰ درصدی داشتیم.

مردم برای تهیه بلیت به سایت های معتبر مراجعه کنند

کشاورز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تهیه بلیت درخواست کرد: مردم به سایت سازمان هواپیمایی کشور مراجعه کنند تا از قیمت روز بلیت و مراکز مجاز فروش بلیت مطلع شوند.

وی تاکید کرد: مردم در خصوص تهیه بلیت هوشیار باشند و از سایت های نا معتبر اقدام به تهیه بلیت نکند و تا حد امکان از سایت شرکت های هواپیمایی نسبت به خرید بلیت اقدام کنند و در صورت معرفی سایت های معتبر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس تاکید کرد: مسافرین می توانند قبل از سفر، اطلاعات پروازی خود را از طریق تماس با سامانه ۱۹۹ دریافت کنند و از زمان پرواز و یا تاخیر در زمان پرواز مطلع شوند.

 

کد خبر 227750

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید