شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۱۷:۵۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: بر اساس آخرین جمع بندی صورت گرفته و آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، میزان مشارکت مردم فارس در انتخابات ۱۱ اسفند بالاتر از میانگین کشوری بود.

به گزارش پیام خبر، اسماعیل قزل سفلی، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در مجموع ۴۳ و هفت دهم درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات فارس ادامه داد: در ۶ حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه - لارستان، خنج، اوز، گراش و جویم - سپیدان و بیضا - ممسنی و رستم - کازرون و کوهچنار - و مرودشت و ارسنجان نمایندگان دوره گذشته از راهیابی به مجلس باز ماندند.

وی اظهار کرد: در ۹ حوزه نیز نمایندگان دور قبل مجلس انتخاب شدند و در حوزه شیراز و زرقان و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات برای کسب سه کرسی باقیمانده از ۱۸ کرسی استان فارس به‌ دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بیشترین میزان مشارکت با ۷۴ و سه دهم درصد مربوط به حوزه لامرد و مهر و کمترین میزان مشارکت نیز با ۲۴ و هشت دهم درصد مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است.

قزل سفلی افزود: میزان مشارکت در حوزه انتخابیه آباده، خرم بید و بوانات ۵۱ و ۶ دهم درصد، اقلید ۷۲ و پنج دهم درصد، جهرم ۴۷ و ۲ دهم درصد، داراب و زرین دشت ۶۰ و یک صدم درصد، خرامه، کوار و سروستان ۵۹ و یک دهم درصد، سپیدان و بیضا ۶۵ و ۹ صدم درصد، فسا ۴۵ و ۶ دهم درصد، فیروزآباد و فراشبند ۵۶ و یک صدم، لارستان، گراش، اوز و خنج ۳۹ و هفت دهم درصد، مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد ۴۱ و چهار دهم درصد، ممسنی و رستم ۷۳ و پنج دهم درصد، نی ریز و استهبان ۵۸ و ۹ صدم درصد و کازرون ۵۵ و ۲ دهم درصد بوده است.

وی ادامه داد: در انتخابات ۱۱ اسفندماه ۵۰ و یک دهم درصد مشارکت کنندگان آقایان و ۴۹ و ۹ دهم درصد مشارک کنندگان خانم ها بوده اند.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان برگزاری دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان اینکه انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم رفته گفت: بر اساس اعلام اولیه بنا است که دور دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

قزل سفلی افزود: انتخابات در این ۲ حوزه احتمالا به شکل تمام الکترونیک برگزار خواهد شد و کسانی می توانند در این مرحله در این ۲ حوزه رای دهند که یا در دور اول نیز در این ۲ حوزه رای خود را به صندوق انداخته باشند یا به طور کل در انتخابات شرکت نکرده باشند.

بر اساس این گزارش، بهروز پرنیان، با اشاره به اینکه شورای نگهبان از ۱۵ حوزه انتخابیه استان فارس، صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه را تایید کرد و افزود: صحت انتخابات در حوزه های انتخابیه شیراز و زرقان - آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان - نی‌ریز، استهبان و بختگان – اقلید - جهرم و خفر - سپیدان و بیضا - سروستان، خرامه و کوار - فسا - کازرون و کوه‌چنار- لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم - مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد - و ممسنی و رستم اعلام شد.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان فارس ادامه داد: صحت انتخابات در سه حوزه باقیمانده شامل فیروزآباد – لامرد و مُهر – و داراب و زرین دشت در نوبت بررسی قرار دارد.

وی اظهار کرد: از جمله اقداماتی که در انتخابات امسال و با هدف رفع آسیب های شناسایی شده در انتخابات گذشته انجام شد بحث ارائه آموزش به عوامل اجرایی و نظارت انتخابات بود که این آموزش ها به شکل مشترک و با هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور ارائه شد.

صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس تایید شد

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان فارس، با بیان اینکه انتخابات در این استان در سلامت کامل برگزار شد، گفت: در انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری ۱۷ هزار نفر ناظر به عنوان ناظرین امین در استان بر برگزاری انتخابات نظارت داشتند.

پرنیان افزود: بعد از برگزاری انتخابات نیز سامانه مردم ناظر برای دریافت گزارش ها و نظرات مردم در خصوص انتخابات و سامانه داوطلب برای دریافت نظرات و ثبت شکایت داوطلبان ایجاد شد.

 

کد خبر 227759

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید