شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۱۸:۰۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هواشناسی فارس به خاطر ورود سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد، در توصیف فعالیت این سامانه آمده است: این سامانه، سه شنبه 29 اسفند ماه 1402 فعالیت خود را آغاز می کند و زمان پایان آن اول فروردین 1403 خواهد بود.

به گزارش پیام خبر، هواشناسی فارس به خاطر ورود سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد، در توصیف فعالیت این سامانه آمده است: این سامانه، سه شنبه 29 اسفند ماه 1402 فعالیت خود را آغاز می کند و زمان پایان آن اول فروردین 1403 خواهد بود.

نوع مخاطره این سامانه، بارش باران، گاهی رعد و برق و تگرگ، در ارتفاعات شمال استان بارش برف و افزایش سرعت وزش باد، مه و کاهش دید بویژه در گردنه های کوهستانی خواهد بود و منطقه اثر این سامانه همه مناطق استان به ویژه شهرستان های شمالی، مرکزی و شیراز است.

اثر مخاطره این سامانه، لغزندگی جاده ها، کاهش دید، آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، بالاآمدن سطح آب رودخانه و احتمال طغیان آنها و صاعقه عنوان شده است.

هواشناسی فارس در توصیه این هشدار، بر لزوم اجرای آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، احتیاط در سفرهای برون شهری و به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، لایروبی کانال ها، آب رو ها، پارک سازی دهانه پل ها، عدم تردد از حاشیه رودخانه و مسیل ها، عدم حضور در ارتفاعات و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده تاکید کرده است.

هشدار نارنجی رنگ هواشناسی فارس 28 اسفند 1402

خاطر نشان می شود، هشدار زرد رنگ به معنای «آگاهی و اقدام در صورت نیاز احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای»، هشدار نارنجی به معنای «اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است» و هشدار قرمز به معنای «اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده» است.

 

کد خبر 227761

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید