یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۸:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اجرای مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه گفت: این مراسم امروز با حضور بالغ‌ بر30 هزار نفر میهمانان نوروزی و بازدیدکنندگان در حافظیه اجرا شد.

به گزارش پیام خبر، محمد ثابت اقلیدی ضمن تبریک سال نو به استقبال بی‌نظیر مرم فارس و مسافران نوروزی از مراسم تحویل سال در حافظیه اشاره کرد و گفت: شهروندان شیرازی و میهمانان نوروزی، جشن تحویل سال را بر سر مزار شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، با تفالی با دیوان خواجه، سال نو را آغاز کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این مراسم با قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی و آغاز شد و با اجرای تواشیح اذان صبح و مناجات تحویل سال ادامه یافت.

ثابت اقلیدی گفت: در این مراسم موسیقی سنتی و شیرازی، برنامه حافظ خوانی و مشاعره همچنین شعر و غزل‌خوانی و اجرای سرود فرزندان ایران همراه بود که مورد استقبال بالغ‌ بر 30 هزار نفر شرکت‌کننده قرار گرفت.

وی افزود: به‌رغم حضور خیل عظیم شرکت‌کنندگان در مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی حافظ، خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های به عمل‌آمده و اجرای سلسله برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری این مجموعه با هیچ آسیبی مواجه نشد و جا دارد از تمامی شرکت‌کنندگانی که در حفاظت از فضای سبز و نظم و آرامش در این مجموعه با عوامل اجرای همکاری کردند تقدیر و تشکر داشته باشیم و همچنین از حمایت‌ها و همکاری‌های همه‌جانبه استانداری فارس، نیروهای مردمی سپاه و بسیج استان همچنین نیروی انتظامی فارس، فرمانداری شهرستان شیراز و شهرداری شیراز تقدیر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: هر سال آرامگاه حافظیه با استقبال بی‌نظیر از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه می‌شود به‌گونه‌ای که این مجموعه همواره در صدر مکان‌های پربازدید گردشگری استان و کشور قرار دارد.

 

کد خبر 227873

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید