شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۰۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس اداره مطالعات بحران شهرداری شیراز با اشاره به اینکه نیروهای اداره کل به صورت ۲۴ ساعت شبانه روزی در حال آماده باش و خدمت رسانی هستند، گفت: مسافرین نوروزی در محل بوستان آزادی اجازه برپایی و نصب چادر را نخواهند داشت و فقط در بوستان سایه و نماز میهمانان نوروزی می توانند نسبت به برپایی چادر اقدام کنند و در صورت بارش باران در 2 بوستان مد نظر نیز اجازه برپایی چادر نخواهیم داد.

به گزارش پیام خبر، محمد جواد شمسایی، اظهار کرد: شهرداری شیراز طبق روال سال های گذشته تمام مکان های خود از جمله کمپ ها، سالن های ورزشی، مکان های اسکان اضطراری و حتی سالن های ورزشی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان و نمایشگاه بین المللی را برای پذیرش میهمانان نورزی آماده کرده است.

رئیس اداره مطالعات بحران شهرداری شیراز افزود: 2 کمپ زیبا شهر و کمپ جنت آورهال شد و تغییرات اساسی در نما و زیبایی کانکس ها انجام شد و 2 پارک سایه و نماز نیز برای مسافرینی پیش بینی شده است که اقدام به پربایی چادر دارند.

وی اضافه کرد: تمهیدات ایمنی با توجه به گزارشات هواشناسی مبنی بر بارش باران و برودت هوا دراین ایام پیش بینی شده است، لذا مسافرینی که بخواهند در چادر استقرار داشته باشند بایستی اصول ایمنی را رعایت کنند و از روشن کردن پیک نیک و روشن گذاشتن ذغال در چادر خوداری کنند.

شمسایی ادامه داد: در سال گذشته با تمهیداتی که انجام شد از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری شد و در ایام نوروز سال جاری توصیه ما بر این است که در صورت بارش شدید باران و یا سرمای شدید هوا از نصب چادر در سطح شهر اجتناب کنند و به محل های اسکان پیش بینی شده مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: تمام سامانه های کنترل سیلاب در سطح شهر شیراز به صورت ۲۴ ساعته فعال است و در صورت بارش شدید باران در بالا دست، در صورتیکه حجم آب زیاد باشد هشدارها اعلام می شود.

رئیس اداره مطالعات بحران شهرداری شیراز تاکید کرد: مسافرین نوروزی و شهروندان از اسکان و نزدیک شدن به ارتفاعات و کوهستان ها اجتناب کنند و مکان های ایمن را انتخاب کنند.

شمسایی با اشاره به اینکه نیروهای اداره کل به صورت ۲۴ ساعت شبانه روزی در حال آماده باش و خدمت رسانی هستند، افزود: مسافرین نوروزی در محل بوستان آزادی اجازه برپایی و نصب چادر را نخواهند داشت و فقط در بوستان سایه و نماز میهمانان نوروزی می توانند نسبت به برپایی چادر اقدام کنند و در صورت بارش باران در 2 بوستان مد نظر نیز اجازه برپایی چادر نخواهیم داد.

رئیس اداره مطالعات بحران شهرداری شیراز اضافه کرد: در کمپ جنت و زیباشهر محل اسکان امن چه برای نصب و برپایی چادر و چه اسکان در کانکس ها در نظر گرفته شده است و شرایط ایمنی و استقرار در این مکان ها بهتر از پارک و یا سایر فضاهای دیگر است.

شمسایی تصریح کرد: کمپ جنت ۱۱۳ کانکس دارد که مسافرین را پذیرش خواهد کرد و هر کانکس هشت نفر ظرفیت دارد و کمپ زیباشهر ۹۰ کانکس و فضای اسکان هشت نفر را دارد که دارای خدمات حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه است.

وی اظهار کرد: مسافرین نوروزی می توانند در کمپ زیبا شهر اقدام به برپایی چادرکنند که در این خصوص ظرفیت بر پایی ۵۰۰ چادر ایجاد شده است اما در کمپ جنت امکان برپایی چادر وجود ندارد و تنها اسکان در کانکس ها است.

 

کد خبر 228038

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید