یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۵۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز گفت: در حوزه زیبا سازی و فضاسازی شهری نیز تعداد ۶۶ المان مناسبتی، ۵۵ المان حجمی سبز در نقاط مختلف شهر ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نصب شده است.

روح الله خوشبخت در گفت و گو با پیام خبر اظهار کرد: به علت بارندگی که در پیش رو بود سیاست ما در شهرداری شیراز در سال جاری استفاده از محل های رو بسته است و در این خصوص پنج محل اسکان بزرگ برای میهمانان نوروزی پیش بینی شده است که محل اسکان ها زیباشهر، جنت، نمایشگاه بین المللی و سعدیه و ۱۹ سالن ورزشی شامل مجموعه های شهرداری شیراز و اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز از جمله آن هاست.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز افزود: تنها در 2 پارک سایه و نماز به عنوان محل های رو باز در ستاد تسهیلات سفر برای برپایی چادر میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است و تلاش معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز بر آن است تا به صورت شبانه روزی از برپایی هر گونه چادر در محل های غیر مجاز جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در حوزه زیبا سازی و فضاسازی شهری نیز تعداد ۶۶ المان مناسبتی، ۵۵ المان حجمی سبز در نقاط مختلف شهر ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نصب شده است.

خوبخت ادامه داد: نورپردازی در ۱۹ نقطه از جمله ورودی و خروجی شهر، جداره سازی، رنگ آمیزی و بهسازی زیر گذرها و نقاشی دیواری در سطح شهر به میزان ۲۱ هزار متر مربع که در اطراف اماکن تفریحی، توریستی، زیارتی و گردشگری، کاشت گل های نشایی و گل های گلدانی در سطح شهر و پاکسازی ورودی و خروجی شهر از اقداماتی است که در حوزه فضاسازی شهری انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی ها و هشدار هواشناسی استان فارس در بارش های پیش رو، حوزه خدمات شهری به صورت صد در صد برای پیشگیری از بحران در وضعیت آماده باش است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز همچنین در تشریح اقدامات صورت گرفته برای سفر بهتر مسافرین نوروزی و آرامش شهروندان شیرازی، افزود: ستاد تسهیلات سفر شهرداری شیراز در قالب 11 کمیته در سطح مناطق 11 گانه برنامه ریزی انجام شده است و در چهار ورودی شهر شیراز موضوع استقبال از مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده است.

خوشبخت اظهار کرد: ایستگاه های «از من بپرس»، فعالیت اتوبوس های گردشگری و آماده سازی هفت هزار و 500 پارکینگ برای پارک خودرو در ایام نوروز و همچنین در حوزه فرهنگی 27 برنامه متفاوت از حلول سال نو تا روز 13 نوروز اقداماتی است که انجام شده است.

وی تاکید کرد: مجموع همه اقدامات که در ستاد تسهیلات سفر انجام شده است در این راستا است تا بتواند میزبانی خوبی از مسافرین نوروزی را داشته باشد و سفر خاطره انگیزی را برای مسافرین رقم بزند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز اضافه کرد: در حوزه ماشین آلات 17 دستگاه خودرو حوزه گشت ویژه انضباط شهری به بنرهای راهنمای مسافرین نوروزی مجهز شدند و به نوعی هدایت مسافرین را در معابر شهری بر عهده دارد.

خوشبخت افزود: ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز تا پایان روز 13 فروردین فعالیت خواهد داشت.

 

کد خبر 228102

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید