شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ ۱۵:۱۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان از بازگشایی باغ تاریخی نشاط در شهر لار بعد از چهار سال خبر داد و گفت: بیش از 15 هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از این باغ بازدید کردند.

به گزارش پیام خبر، محمدابراهیم کیان، امروز گفت: درهای این مجموعه تاریخی چهار سال به روی گردشگران بسته بود که به دستور و پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مبنی بر رفع مشکلات مجموعه، مرمت بنا و موزه همچنین افزایش ساعت بازدید شاهد گشایش این باغ در نوروز امسال هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان به استقبال گسترده مسافران نورزی و بازدیدکنندگان از این مکان تاریخی و طبیعی شهرستان اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساعت بازدید از این باغ از ساعت 9 تا 23 است که هم‌زمان آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 15 هزار مسافر نورزی و بازدیدکننده از این محل دیدن کردند.

کیان در ادامه به اجرای برنامه نوروز گاه در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: این مراسم هم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت که در قالب آن شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و رسوم قدیمی و سنتی شهرستان همچنین برپایی غرفه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی هستیم که برنامه‌های اجراشده با همکاری شورای شهر، شهرداری و انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

وی در خصوص اجرای رسم بابشو در ایام نوروز نیز گفت: بابشو یکی از رسوم قدیمی شهرستان است که در اولین عید ازدواج زوج‌ها؛ از طرف خانواده عروس؛ برای دخترشان عیدی که شامل لباس؛ قطعه‌ای طلا و شیرینی‌های لاری مثل: قتلمه زیگرو دل برو بفه شکری نان شیرین و... به خانه داماد ارسال می‌گردد.

 

کد خبر 228233

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید