شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ ۱۵:۴۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از هفت میلیون بازدید نورزوی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز از بازدید بیش از هفت میلیون بازدید نورزوی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 909 هزار و 995 نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه این بازدیدها از 24 اسفندماه سال گذشته تا دیروز هفتم فروردین‌ ماه ۱۴۰3 از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است، افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 287 هزار و 684 نفر بازدید کننده در صدر آماربازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با 196 هزار و 423 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 151 هزار و 199 نفر در رتبه های بعدی بازدید های مسافران نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در روز گذشته نیزبیش از 35 هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است همچنین دیروز 34 هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با 84 درصد افزایش همراه بوده است.

وی همچنین گفت: بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیزبه 21 هزار و 449 نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با 14 درصد افزایش همراه بوده است.

ثابت اقلیدی در خصوص آمار های اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکوراشاره کرد و گفت: دراین مدت تعداد کل اقامت ها در این استان هم به یک میلیون و 581 هزار و 67 نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده ای در فارس نیز 13 میلیون و 736 هزار و 67 مورد ثبت شده است.

 

کد خبر 228309

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید