شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ ۱۱:۳۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اداره دامپزشکی شهرستان شازند گفت:۲ دستگاه خودرو حامل دام سبک غیرمجاز و قاچاق از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون در مبادی شهرستان این شهرستان توقیف و خودروها هیچ‌گونه گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی به همراه نداشتند.

به گزارش پیام خبر از اراک، رضا معینی مقدم گفت: این ۲ خودرو که در مجموع تعداد ۱۷۴ راس دام سبک را از مبدا یکی از استان‌های مجاور منتقل می‌کردند، توسط بازرسین دامپزشکی این شهرستان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی توقیف و بلافاصله پس از تشکیل پرونده به تعزیرات ارجاع داده شد.

وی افزود: هرگونه حمل ونقل دام بدون مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی ممنوع است و در صورت مشاهده موارد تخلف با هماهنگی و مکاتبات اجرا شده با نیروی انتظامی شهرستان نسبت به توقیف خودرو و دام‌های مذکور اقدام می‌شود.

رییس اداره دامپزشکی شازند از دامداران خواست برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی، از جابجایی دام زنده بدون گواهی بهداشتی خودداری و نسبت به اخذ مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام و همچنین تخلفات بهداشتی حوزه دام و طیور را به سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 

کد خبر 228352

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید