شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
پنج شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۴۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه خواسته تولیدکنندگان برخورد شدید با قاچاق کالا و ارز است زیرا این موضوع به طور مستقیم با پدیده تولید ارتباط دارد، گفت: دولت پیش قراول گرانی هاست.

جمال رازقی در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس بیان کرد: در حال حاضر 57 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی شیراز وجود دارد که مشکلاتی با بانک ها و تعزیرات دارند که با اختصاص این شعبه مسائل این واحدها به سرعت بررسی و از خلل در روند تولید این واحدها جلوگیری می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه اولویت امسال ما در پارلمان بخش خصوصی استان رفع مشکل تولید و سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی استان است، افزود: همه بخش ها باید ساز و کاری در نظر بگیرند که با اجرای این مهم دو مسئله محوری تولید و اشتغال کشور و استان را نجات دهیم.

رازقی با بیان اینکه جای خرسندی است که برخوردها در اداره کل تعزیرات استان با عقل، منطق و درایت همراه است، اظهارداشت: خواسته تولیدکنندگان برخورد شدید با قاچاق کالا و ارز است زیرا این موضوع به طور مستقیم با پدیده تولید ارتباط دارد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: همچنین موضوع مهم بانک ها از مسایل مهم در رونق تولید است که انتظار داریم تعزیرات رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد تا امسال شاهد اتفاق های مثبت در بخش تولید باشیم.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده کالاهای تولیدی روز به روز در حال افزایش است و موضوعاتی مانند تفاوت نرخ ارز، قاچاق و قاچاق معکوس، کاهش ارزش ریال و تورم از عوامل موثر بر تولید و بر هم زدن تعادل اقتصاد کشور است که باید برای هر یک از این موضوع ها چاره اندیشی شود.

رازقی اظهارداشت: امروز بزرگترین آسیب نظام و کشور، مسئله تحریم ها نیست بلکه بی تدبیری و عدم مدیریت است که همه ما باید تلاش کنیم تصمیم سازی ها موجب آسیب به بخش های مختلف به ویژه اقتصاد که با معیشت عموم مردم در ارتباط است، نشود.

وی تصریح کرد: تفاوت اساسی بین گرانی و گران فروشی وجود دارد که در وضعیت تورمی موجود به شکل گسترده شاهد گرانی هستیم که دولت پیش قراول گرانی هاست.

رازقی افزود: اگر مسئولان به این باور برسند که اقتصاد یک علم است و هرگونه حرکت خارج از چهارچوب علم با این موضوع موجب ایجاد اتفاق هایی آسیب زا و بر هم زدن تعادل می شود.

وی بیان کرد: نیاز است همه اقدامات امسال ما در استان با رویکرد رونق تولید باشد که ما نیز در اتاق بازرگانی فارس موضوع مهم رونق تولید و صادرات استان را دنبال می کنیم.

 

کد خبر 24690

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید