شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
یکشنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۳۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
«برگ هیچ درختی» عنوان تازه ترین کتاب صمد طاهری نویسنده جنوبی است که از سوی نشر نیماژ عرضه شد.

به گزارش پیام خبر، این کتاب که در ۹ بخش داستانی است، از مجموعه آثاری است که طاهری بر اساس واقعیت گرایی نگاشته و خاص نوشتار این نویسنده جنوبی ساکن شیراز به شمار می رود.

صمد طاهری آبادانی ساکن شیراز؛ داستان‌نویسی متمایز، کسی که با رئالیسم خاص خودش جادویتان می‌کند. «زخم شیر» را به‌خوبی و تاثیرش بر حال‌وهوای داستان‌نویسی امروز به‌یاد داریم. حالا با رمانی کوتاه میخکوبمان می‌کند؛ با قصه‌ سیامک و عمو عباس، با فضای به‌شدت پایبند به واقعیت و در عین حال بسیار فراتر از آن. «برگ هیچ درختی» روایت برگ‌هایی‌ست متعلق به هیچ درختی؛ درخت هیچ! برگ‌هایی معلق میان زمان و مکان…

«برگ هیچ درختی»

در بخشی از این کتاب که پشت جلد هم به آن اشاره شده، می خوانیم: «من آدمِ بی‌شرفی هستم. این را عمه‌کوکب گفته. و عمه‌کوکب هیچ‌وقت حرفِ بی‌ربطی نمی‌زند. خودم زنگ زده و خبرش کرده بودم. با وانت بارِ لکنته‌ای آمده بود. لابد اول رفته بود دادستانی و پولِ گلوله‌ها را پرداخته بود که دژبانی اجازه داده بود بیاید توی پادگان».

این کتاب رمان کوتاه ۸۰ صفحه‌ای است که روایتی از برهه‌ای خاص به‌دست می‌دهد و پیشتر در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی تهران به مخاطبان عرضه شده و با استقبال و تحسین مخاطبان و منتقدان ادبی مواجه شده بود و از ابتدای هفته جاری علاقه‌مندان به داستان ایرانی و به‌خصوص آثار صمد طاهری می‌توانند آن را از کتابفروشی‌ها بخواهند.

قیمت پشت جلد این کتاب ۱۴ هزار تومان است و شمارگان آن ۵۰۰ نسخه درج شده است؛ مجموعه شعر «قلب‌های کوچک شهر بزرگ» و مجموعه‌داستان‌های «سنگ و سپر» «زخم شیر» و «شکار شبانه» از دیگر آثار این نویسنده هستند.

 

کد خبر 27754

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید