یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۱۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین مرکز مشاوره تلفنی به همت اداره سلامت خانواده معاونت اجتماعی در حوزه های فردی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، تربیتی، کودک و.. راه اندازی شد.

به گزارش پیام خبر، اولین مرکز مشاوره تلفنی به همت اداره سلامت خانواده معاونت اجتماعی در حوزه های فردی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، تربیتی، کودک و..  راه اندازی شد. معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد  دسترسی آسان برای عموم شهروندان به خدمات مشاوره ای تخصصی به وجود آمده اند و در راستای ایجاد سلامت روان فردی و خاتوادگی تلاش می کنند. معصومه جعفری با بیان این مطلب که فلسفه وجودی ایجاد مشاوره توسط شهرداری، گسترش عدالت در دسترسی به خدمات تخصصی روانشناسی می باشد گفت: برخی افراد برای دریافت مشاوره احساس نیاز می کنند، اما از نظر مالی توان پرداخت هزینه ها را ندارند و به همین دلیل مراجعات خود را به تعویق انداخته یا از دریافت خدمات صرف نظر می‌کنند که این امر برای سلامت روانی جامعه تبعات فراوان دارد.. وی با بیان این مطلب که تمام خدمات مشاوره ای سازمان فرهنگی چه به صورت حضوری و یا تلفنی به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد گفت: مشاوره روانشناسی تلفنی، امروزه در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا باعث شده تا با صرف هزینه بسیار کم، با بهترین متخصصان ارتباط برقرار کرده و برای رفع مشکلات روانشناختی خود کمک بگیرند. جعفری خاطرنشان کرد: در برخی موارد شهروندان نسبت به طرح مشکل به صورت حضوری دچار معذوراتی هستند و نمی توانند برخی مسائل را به سادگی و بدون پنهان کاری مطرح کنند اما در مشاوره تلفنی به دلیل ناشناس بودن و عدم رو در رو بودن، می توانند به راحتی صحبت کرده و از خدمات مشاوره ای صحیح و به هنگام برخوردار شوند. وی تصریح نمود: از سوی دیگر طبق بررسی‌ها و نتایج تحقیقات، افرادی که پس از یک رویداد مثل اختلافات شدید، تمایل به خودکشی، صدمه دیدگی، تعارض با جامعه ، مورد تعدی واقع شدن  و.. بتواتنند قبل از گذشت 24 ساعت از خدمات مشاوره ای تخصصی برخوردار شوند بار روانی حاصل از حادثه در آنها به شدت کاسته شده و از اقدامات عجولانه و غیر قابل جبران پیشگیری می شود. معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در پایان سخنانش یادآور شد: در مرکز مشاوره پردیس مهر، مشاوران حوزه های مذکور و روانشناسان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت هشت صبح تا 3 بعد از ظهر پاسخگوی تماس های تلفنی شهروندان در این زمینه می باشند. و ما در نظر داریم در بلند مدت با بهبود زیرساخت ها بتوانیم ساعات ارائه خدمات را تا بیست و چهارساعت در شبانه روز افزایش دهیم. لازم به ذکر است که در تمام جهان، مشاوره تلفنی روانشناسی و یا روانشناختی یک روش کارآمد،ارزان و پیشرفته برای همه افراد جامعه است

 

کد خبر 193959

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید