چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ۲۱:۲۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیگو آرماندو مارادونا، پیش از آنکه چارلز، فرزند ارشد ملکه الیزابت دوم به پادشاهی انگلیس برسد، در کاخ باکینگهام با او دیدار کرده بود؛ ملاقاتی که به گفته مدیربرنامه اسبق فوق ستاره فقید آرژانتین به هیچ عنوان دوستانه نبوده است.

به گزارش پیام خبر، دیگو آرماندو مارادونا، پیش از آنکه چارلز، فرزند ارشد ملکه الیزابت دوم به پادشاهی انگلیس برسد، در کاخ باکینگهام با او دیدار کرده بود؛ ملاقاتی که به گفته مدیربرنامه اسبق فوق ستاره فقید آرژانتین به هیچ عنوان دوستانه نبوده است.

گیرمو کوپولا، مدیربرنامه اسبق مارادونا داستانی عجیب درباره مواجهه شاهزاده سابق و پادشاه کنونی انگلیس که حالا با نام چارلز سوم شناخته می‌شود، تعریف کرد.

فوق ستاره جاودان فوتبال آرژانتین و جهان، در جریان مراسمی که در کاخ باکینگهام و به افتخار اسوالدو آردیلس، ستاره اسبق آرژانتین و بازیکن آن روزهای تاتنهام برگزار شد، به شدت از فرزند ملکه الیزابت دوم انتقاد کرد.

کوپولا درباره این ملاقات گفت: همه ما بسیار هیجان‌زده بودیم. با این حال، در یک لحظه خاص، دیگو رو به من گفت «کوپولا، به اون دماغ گنده بگو، دستشو از شونه من برداره!»

مدیربرنامه اسبق ستاره فقید آرژانتین ادامه داد: آن لحظه نمی‌دانستم چه کاری انجام دهم چون همانطور که دیگو گفت، آن «دماغ گنده‌»، شاهزاده چارلز بود.

شبکه تلویزیونی تی‌وای‌سی اسپورتس آرژانتین مدعی شده که مارادونا از اینکه اعضای خانواده سلطنتی او را لمس کنند، متنفر بوده است.

همچنین در جریان این مراسم، شماره ۱۰ جاودان آرژانتین، از عکس گرفتن با شاهزاده وقت انگلیس خودداری کرده و گفته بود که اتفاقات «جنگ فالکند دلیل معذب بودن او در این مراسم و آن شرایط است.»

ملکه الیزابت دوم، پنجشنبه هفته گذشته در ۹۶ سالگی و پس از ۷۰ سال سلطنت، درگذشت.

دیگو مارادونا، ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ (پنجم آذر ۱۳۹۹) هنگامی که پس از جراحی مغز، دوران نقاهت را می‌گذراند، در اقامتگاه خود در شمال بوئنوس آیرس بر اثر حمله قلبی-تنفسی درگذشت.

اختلاف اصلی آرژانتین و انگلیس به جنگ سال ۱۹۸۲ بر سر جزایر فالکلند برمی‌گردد؛ جنگی طولانی که در نهایت با پیروزی انگلیسی‌ها به پایان رسید، نقطه عطفی در روابط دوجانبه لندن و بوئنوس آیرس بود و اختلافات این دو کشور همچنان پابرجاست.

جزایر فالکلند (Falkland Islands) / به اسپانیایی مالویناس (Islas Malvinas)/ مجمع‌الجزایری در آمریکای جنوبی واقع در اقیانوس اطلس جنوبی است.

جنگ فالکلند به طور دقیق دوم آوریل سال ۱۹۸۲ میلادی و با حمله نیروهای آرژانتین به نیروهای انگلیسی مستقر در این جزیره آغاز شد و بیش از دو ماه(۷۴روز) ادامه یافت. نیروهای آرژانتین در مدت کوتاهی موفق شدند جزایر فالکلند را به تصرف خود درآورند، ولی پس از گذشت دو ماه و اعزام چندین کشتی جنگی و زیردریایی اتمی انگلیسی به منطقه، نیروهای آرژانتین مجبور شدند در ۱۴ ژوئن همان سال، مالویناس را تخلیه کنند، هر چند که همچنان بر حاکمیت خود بر این جزایر تاکید دارند. در این جنگ ۲۵۵ انگلیسی و ۶۴۹ آرژانتینی جان خود را از دست دادند.

گل مشهور دیگو مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ به انگلیس، به نوعی یک انتقام تاریخی برای آرژانتینی‌ها بود که درد و رنج آنها را تا اندازه‌ای التیام بخشید؛ گلی که به «دست خدا» شهرت پیدا کرد و جاودانه شد و حتی در نیمه‌های جام جهانی آن دوره، به اندازه‌ای خشم انگلیسی‌ها را برانگیخت که آنها آرژنتینی‌ها را به «تقلب» متهم کردند.

 

کد خبر 202419

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید