جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
دوشنبه, ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان اینکه 22 اثر در حوزه دفاع‌مقدس استان شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است گفت: در صورت ثبت این تعداد، در مجموع 62 اثر ثبت‌ملی در حوزه دفاع‌مقدس خوزستان خواهیم داشت که بیانگر گوشه‌ای از مقاومت سلحشوران در خطه جنوب خواهد بود.

به‌گزارش خبرنگار پیام خبر از استان خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، «محمدحسین ارسطوزاده» ضمن گرامی‌داشت هفته افتخارآفرین دفاع‌مقدس و نکوداشت هفته گردشگری اظهار کرد: استان خوزستان در طول هشت سال دفاع‌مقدس، مکان‌هایی را به عنوان نقاط افتخارآمیز در ذهن و یاد همه ایرانی‌ها نقش بست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: استان خوزستان به لحاظ محل رشادت‌هایی که از فرزندان ایران‌زمین در خودش به یادگار دارد، برای همه هموطنان عزیز مکانی مقدس محسوب می‌شود و در واقع به‌عنوان یک رویدادمکان در ذهن همه نقش بسته است.

وی عنوان کرد: تاکنون 40 اثر مربوط به دوران دفاع‌مقدس خوزستان، ثبت‌ملی شده‌اند که نقطه به نقطه این اماکن، تداعی‌کننده افتخارآفرینی، ایثارگری و شهادت‌طلبی سربازان و رزمندگان این مرز و بوم از سراسر کشور است که از همین‌رو، مردم استان خوزستان، خود را میراث‌دار این رشادت‌ها، سلحشوری‌ها و دفاع از مواریث و کیان کشور می‌دانند.

ارسطوزاده بیان کرد: علاوه بر 40 اثری که در حوزه دفاع‌مقدس در خوزستان ثبت‌ملی شده، 22 اثر دیگر نیز در این حوزه شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده که در صورت ثبت این تعداد، در مجموع 62 اثر ثبت‌ملی در حوزه دفاع‌مقدس خواهیم داشت که بیانگر گوشه‌ای از مقاومت سلحشوران در خطه جنوب خواهد بود.

وی اضافه کرد: این آثار شامل یادمان‌ها، محل شهادت و رویداد مکان‌هایی از جمله، مراکز تصمیم‌گیری، مراکز فرماندهی، بیمارستان‌های صحرایی و مکان عملیات‌ها هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان تصریح کرد: از آنجا که خوزستان از دیرباز استانی مرزی محسوب شده، همواره در کنار استان‌های هم‌مرز در نواحی جنوبی کشور، شاهد رشادت‌های مردم خطه جنوب در دفاع از کیان کشور بوده تا جایی که امروزه موضوع گردشگری جنگ و مقاومت در آن مطرح شده است.

وی ابراز کرد: در میان سلسله رویدادهای مقاومت که در طول تاریخ در منطقه شکل گرفته، هشت سال دفاع‌مقدس نگین برجسته این دوران مقاومت بوده است و به نوعی تداوم این روحیه سلحشوری و دفاع از مرز و بوم تا به امروز را نشان می‌دهد.

ارسطوزاده یاد آور شد: وظیفه ما به‌عنوان متولیان فرهنگی جامعه ایجاب می‌کند که نشانه‌های این مقاومت‌ها را در قالب یادمان‌های هشت سال دفاع‌مقدس، برای نسل امروز شناسایی، ثبت و معرفی و آن‌ها را برای نسل‌های آتی نگهداری و حفظ کنیم.

 

کد خبر 202681

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید