یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۱۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس بر استفاده از ایده های هنرمندان در انتقال فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به نسل آینده و پیوند میان متولیان فرهنگی و هنرمندان تاکید کرد.

به گزارش پیام خبر، محمد فرخ زاده در حاشیه بازدید از کارگاه نقاشیخط و مجسمه سازی استاد مجید رستگار ضمن تحسین آثار فاخر هنرمند شیرازی با بیان اینکه استفاده از هنر و ایده های هنرمندان در طراحی های شهری، سالن های مترو، اقامتگاه های بوم گردی، هتل های سنتی، سالن های غذاخوری، ادارات و سایر اماکن عمومی بهترین راه برای انتقال فرهنگ عمومی به شهروندان است گفت: این امر هم افزایی متولیان فرهنگی و هنرمندان برای ایجاد نوآوری در انتقال اصالت، قدرت، ادبیات، تاریخ و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به زبان هنر را می‌طلبد.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به اهمیت جاذبه های بصری در تقویت روحیه و نشاط و امید مردم خاطر نشان کرد: روزانه چندین هزار نفر در اماکن عمومی تردد دارند و استفاده از آثار هنری ضمن زیباسازی شهر و تغییر روحیه مردم، مضامین بلند انسانی را در معرض دید مخاطبان قرار می دهد.

وی با انتقاد به کمرنگ بودن درس هنر در مدارس اظهار داشت :ما با وجود داشتن گنجینه هنر و فرهنگ غنی گذشتگان نسبت به آموزش هنر به نسل آینده به چشم زنگ تفریح می‌نگریم و اینگونه است که نسل ما آنقدری که به دنبال نمره گرفتن و آماده شدن برای کنکور است به دنبال مهارت آموزی و نوآوری در خلق آثار هنری نیست.

وی با اظهار تاسف نسبت به جدایی میان هنرمندان و مردم افزود :ضروری است با ارائه طرح های تشویقی برای خرید آثار هنری و حمایت ویژه از هنرمندان، آثار هنری و صنایع دستی را بیش از پیش وارد خانه های ایرانیان کنیم.

در این دیدار استاد رستگار که خود از جامعه فرهنگیان شیراز است با بیان اینکه خلاقیت های هنری یک قالب موثر برای انتقال مفاهیم دینی و علوم انسانی است افزود:دیگر زمان آموزش های مستقیم به پایان رسیده و باید با زبان مورد توجه نسل جدید با آنان سخن گفت.

در پایان این دیدار مقرر شد کارگروهی تشکیل و با دعوت از هنرمندان برجسته شهر نسبت به تحقق این امور و استفاده از ظرفیت هنرمندان هم فکری و تبادل نظر صورت پذیرد.

 

کد خبر 203318

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید