جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۲۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان مرکزی در راستای توسعه مدیریت هوشمند جاده‌ و تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در استان از سال ۹۵ تاکنون از ۲۲ دستگاه به ۷۲ دستگاه افزایش یافت.

به گزارش پیام خبر از اراک، دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان مرکزی در راستای توسعه مدیریت هوشمند جاده‌ و تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در استان از سال ۹۵ تاکنون از ۲۲ دستگاه به ۷۲ دستگاه افزایش یافت.

این دوربین‌ها در راستای کنترل سرعت عبور وسایل نقلیه عبوری از جاده‌های استان مرکزی علاوه بر ثبت تخلف سرعت غیرمجاز لحظه‌ای، به تازگی به سامانه محاسبه میانگین سرعت در طول مسیر مجهز شده‌اند.

تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در جاده‌های استان در این مدت از ۱۲ دستگاه به ۲۹ سامانه افزایش یافت و در جاده «محلات-خمین» و «زیرآب» شهرستان محلات نصب شده‌ است.

سامانه‌های ترددشمار برخط در جاده‌های استان از ۴۲ به ۷۰ دستگاه افزایش یافته و چهار سامانه توزین بار نیز برای کنترل ناوگان حمل و نقل کالا در راه‌های استان نصب شده است.

وی افزود: سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای علاوه بر قابلیت های کنترلی و بازدارندگی دارای ویژگی های خدماتی برای کاربران جاده‌ای نیز می‌باشد که از طریق سامانه‌های مختلف ارتباطی ۱۴۱ در اختیار کاربران جاده‌ای و عموم مردم قرار می‌گیرد.

توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای (ITS) شامل ارتقای دوربین‌های ثبت تخلف، نظارت تصویری، تردد شمار برخط و توزین همسو در شبکه راه‌های استان انجام شده‌ است.

 

کد خبر 203489

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید